JÁTÉKRA FEL!

VARGA GÁBORNÉ: SZÍNHÁZBAN VAGYUNK

  1. A játék neve, címe: SZÍNHÁZBAN VAGYUNK
  2. A játék pedagógiai célja: LOGIKUS GONDOLKOZÁS,FIGYELEM FEJLESZTÉSE,JÁTÉKOS MATEMATIKA,KÖZÖSSÉG FORMÁLÁSA,RÖVID TÁVÚ,MEMÓRIA FEJLESZTÉSE
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: HELYCSERÉKNÉL FIGYELNI EGYMÁS TESTI ÉPSÉGÉRE
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: PADOK,SZÉKEK ÉS EGY KUCKÓ
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: KUCKÓ ELKÉSZÍTÉSE A MI ESTÜNKBEN KÉT PAD ÉS EGY LEPEL,PÁRNÁK
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: HELY KIVÁLASZTÁSA A KUCKÓ SZÁMÁRA
  16. A játék megnyitása, nyitánya: MINDENKI ELFOGLALJA A HELYÉT A SZÍNHÁZBAN. KEZDŐDIK AZ ELŐADÁS!
  17. A játék menete, játékszabályok: OSZLOPOKAT ALAKÍTUNK KI LEGALÁBB KETTŐT A MI ESTÜNKBEN HÁROM OSZLOPOS A NÉZŐTÉREN.MINDEN PADHOZ KÉT SZÉKET TESZÜNK DE NEM SZÜKSÉGESEK A PADOK, DE ÍGY TÖBB IDŐ JUT A JÁTÉKRA .LESZNEK OLYAN HELYEK IS AMIT NEM FOGLALNAK EL A GYEREKEK.ELINDUL A SZÉKEK SZÁMOZÁSA MINDENKINEK MEG KELL JEGYEZNIE A SAJÁT SZÁMÁT.AZ ELSŐ OSZLOP A 10-ES 11-TÖL SZÁMOLJUK.A MÁSODIK OSZLOP A 20-AS,A HARMADIK 30-AS .PL: 11,12,13.21.34,39 STB. FELADAT: MONDANI OLYAN SZÁMOT, MELY KÉT SZÁM ÖSSZEGÉVEL EGYENLŐ.AZ ELSŐ SZÁMOT MINDIG ÉN MONDOM.AKI ÚGY GONDOLJA,HOGY Ő FELÁLL A HELYÉRŐL.LEZÁROM AZ ELSŐ FELADVÁNY. INDOKLÁSSAL EGYÜTT ELMAGYARÁZZA MIÉRT ÁLLT FEL KIT VÁRT TÁRSÁNAK.HA SIKERÜLT ÉS MINDKÉT JÁTÉKOS FELÁLLT AKKOR HELYET CSERÉLNEK,ÍGY MÁSIK SZÉKRE ÜL MAJD LE.SAJNOS AKI ROSSZ MEGOLDÁST ADOTT AZ "KIESIK" ELMEGY A KUCKÓBA ÉS LESKELŐDIK ONNAN MERT AZ Ö,ŐK FELADATA EGY SZÁM MONDÁSA A TÖBBIEKNEK.EZT AZÉRT TALÁLTAM KI,HOGY NE LEGYENEK KIZÁRVA ÉS A KUDARCOT NE ÉREZZÉK.A JÁTÉK FOLYTATÓDIK ADDIG MÍG 5 PÁR MARAD.
  18. A játék lezárása: AZ AZ 5 PÁR AKI MARAD A NÉZŐTÉREN VASTAPSOT KAP A TÖBBI JÁTÉKOSTÓL.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: BEVEZETTEM EGY JÁTÉKFALAT. IDEKERÜLNEK A KÜLÖNBÖZŐ JÁTÉKOK NYERTESEINEK A NEVEI HAVONTA JUTALMAZÁS: CERUZA,PICI ÉDESSÉG,KIFESTŐK MINDENKI KIVÁLASZTHATJA MIT SZERETNE.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: TOVÁBB IS LEHET FEJLESZTENI A SZÁMKÖR BŐVÍTÉSÉVEL A JÁTÉKOT 100-AS SZÉKEK ILLETVE 1000 OSZLOPOK KIALAKÍTÁSÁVAL.
  21. A játékvezető speciális feladatai: MINDENKI SZÁMÁRA ÉLVEZETESSÉ TENNI A SZÁMOLÁST A MATEMATIKÁT MEGSZERETTETNI.JÁTSZANI ÉS TANULNI ÚGY,HOGY MINDENKI JÓL ÉREZZE MAGÁT.FEJLESZTENI A JÁTÉKKAL ENNÉL JOBB PEDAGÓGIA NEM LÉTEZIK.
  22. Egyéb/megjegyzés: JÓ LÁTNI A BOLDOG ARCOKAT. AZOK A GYEREKEK AKIK NEM SZERETNEK SZÁMOLNI VÁRJÁK A ROSSZ IDŐT,HOGY SZÍNHÁZAST JÁTSZUNK.EZÉRT JÁTSZANI JÓ!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: VARGA GÁBORNÉ