JÁTÉKRA FEL!

Varga Csilla Tünde

„Mint emlékeztek rá, Pici Gyalognak egy éjjel csodás álma volt. / a tanulók az elmúlt tanévben Sakkpalota- foglalkozásokon vettek részt. Ehhez kapcsolódik a keretmese. Forrás: Polgár Judit: Sakkpalota 1./ Mi volt az a hatalmas hőstett? -vv. Egy csatában ügyesen bújt át az ellenfél bábjai között, hogy végül a torony tetejéről körülnézve vezérnek érezte magát. A következő játékban Pici Gyalog kacsintással cselezheti ki az ellenfeleit. A játék pedagógiai célja: koncentráció fejlesztése, együttműködési készség felmérése Résztvevők száma (minimum – maximum): 10-16 Résztvevők életkora: 7+ Játékidő: 10 perc Az előkészítéshez szükséges idő kb.: kevesebb, mint 1 perc. Helyszín: udvar Alakzat: kör A baleseti kockázat szintje: alacsony Szükséges játékeszköz(ök): mágneses sakkfigura lapok- egy VV jelzésű gyalog Az előkészítés feladatai: A lapokból kiveszek annyi lapot, ahányan aktuálisan vannak. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese A játékosok közül kikerül egy játékos, hogy a többiek sem tudják, ki Ő. ( Aki a VV jelű gyalog kártyát húzza, az lesz a kiválasztott). A játék menete, játékszabályok: A játékosok üljenek körbe és folyamatosan keressék egymás tekintetét. Felváltva nézzék a játékostársaik szemeit. (Az nem baj, ha a játékostársa éppen akkor nem az ő szemébe néz.) A kiválasztott játékos Kicsi Gyalog feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell Gyanús Gyalog felkiáltással, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már két játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindketten kiesnek a játékból. Ha ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). A játék lezárása: Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak ketten maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert, belőle lesz Vendi Vezér. Hiszen már nem lesz kettő résztvevő, aki gyanakodna. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek, ők a vezérek. Értékelés, feldolgozás: A játék után beszélgethetünk a figyelem fenntartásról és az összpontosításról, a saját élményeikről. „

Varga Csilla Tünde
Célcsoport: 5-9