„A játék címe: Samu az ősember családot keres! Samu egy szép nagy családot szeretne, akiknek parancsolhat, de a többi ősember szeret egyedül élni nem akarnak behódolni. Kiosztom a kártyalapokat, akihez a pikk dáma kerül, ő lesz Samu, senki ne mutassa meg a másiknak, hogy milyen lap került hozzá! Samu először feleséget keres, utána a többi családtagot! Kérlek, alkossatok kört és üljetek le, folyamatosan keressétek egymás tekintetét. Felváltva nézzétek a társaitok szemeit. Az nem baj, ha a társatok éppen akkor nem a te szemedbe néz. Akire Samu rákacsint, arra a képzeletbeli kőbaltájával rácsap és behódol Samunak. Bekerül a családba, így kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó vagyis Samu, akkor azt jelezni kell, de egyelőre még nem árulhatod el, hogy kire gyanakodsz. Ha már három játékos sejti, hogy ki Samu, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő Samu). Ha Samuval együtt már csak hárman maradtok a játékban, akkor Samu nyert és lesz egy nagy családja. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek, a család feloszlik. „
Varga Anita Mária
Célcsoport: 14+