A játék neve, címe: Álmos sárkány a labirintusban
A játék pedagógiai célja: A résztvevők bízzanak egymás irányításában, kapcsolatépítés az élmények átélésével. A sportjáték során térérzék és mozgáskoordináció fejlesztése.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Vigyázzanak egymás testi épségére, óvatosan és lassan vezessék a bekötött szemű társukat, mind a hárman együtt mozogjanak.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: 3 pad, 4-5 bólya, vonallépcső, tornaszőnyeg
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: Teremrendezés: közösen elrendezzük a résztvevőkkel az akadálypályát.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt meghallgatnak a résztvevők egy sárkányos történetet. Játékosan bemutatom a plüss sárkányt, megsimogathatják és köszönhetnek neki.
A játék megnyitása, nyitánya: Hol volt, hol nem volt, élt egyszer egy sárkány, aki a barlangjában lakott. Ez a sárkány nagyon lusta volt, mindig csak a barlangjában szundikált.
A játék menete, játékszabályok:: Ki szeretne sárkány lenni? A résztvevők közül 3 jelentkezőt választok. Egy önkéntes jelentkezőt választok közülük, akinek bekötöm a szemét, ő lesz középen a sárkány teste, őt kell irányítani a többieknek a labirintusban. Amikor azt kiáltom: Álmos a sárkány! Akkor a játékosoknak a tornaszőnyegre, vagyis a barlangba kell menni, a lehető legrövidebb úton. Ez után a többi résztvevő elkiáltja magát: Ébredj Sárkány! Akkor a három játékos újból elindul az akadályok között, természetesen a labirintus elejéről. Amikor harmadszor kiáltom: Álmos a sárkány! Akkor van vége a játéknak. Ezután újból 3 játékos játszik, addig játszák a játékot, ameddig mindenki sorra kerül a játékban.
A játék lezárása: Elaludt a sárkány a barlangban! A játékosok a játék izgalmai után elcsendesednek, pihennek a tornaszőnyegen vagyis a barlangban. A sárkányos történetet befejezheted… itt a vége, fuss el véle, aki tudja az mesélje.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Emelje fel a kezét, aki jól érezte magát!
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A labirintust-akadálypálya nehézségét a résztvevők életkorához igazíthatod. Meghatározhatod, hogy törpe ill. óriás járásba haladjanak a labirintusban. Egy játék sem egyforma, mindig nehezíthető, újabb szabályokkal.
A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a játékot játékosan meseszerűen vezetni, hogy a játékosok beleéljék magukat a szerepükbe.
Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a játékot szeretik a résztvevők és szívesen részt vesznek benne.
A játékot lejegyezte: Varga Alíz Tímea