JÁTÉKRA FEL!

Varga Ádám Rozália: Keresd meg a családodat!

  1. A játék neve, címe: Keresd meg a családodat!
  2. A játék pedagógiai célja: A játékban résztvevők szórakoztató módon alakítanak csoportot, miközben fejlődik köztük az együttműködés.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztetni kell a játékosokat, hogy míg keresik a hozzájuk tartozókat, nehogy egymásnak szaladjanak.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Minden résztvevő számára egy-egy összehajtogatott papírcédulát kell készíteni, amire ráírjuk a családtag nevét.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: – Ha tanteremben történik a játék, akkor szabad teret kell készíteni, ahol szabadon lehet mozogni. – Elő kell készíteni a cédulákat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a cédulák kiírásában, de a szabad tér kialakításában is, ha a tanteremben történik a játék.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Be kell mutatni a játékot a szabályaival együtt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. Minden résztvevő húz magának egy összehajtogatott cédulát, amire az állatcsaládtag neve van (pl. pingvin mama, pingvin papa, pingvin gyerek… zsiráf mama, zsiráf papa…) Mielőtt elolvasnák a cédulát, el kell mondani, hogy hány különböző állatcsalád van a játékban, és hogy hány tagból áll. Legjobb, ha a családnak 4-5 tagja van. Lehetőleg egyforma létszámúak legyenek a családok. A feladat az, hogy a családtagok minél előbb megtalálják egymást. A legkönnyebb változat az, ha keresgélés közben beszélnek is egymással. Az a család győz, akik legelőször találják meg egymást. Kézfogással kört alakítanak, kezüket a magasba emelve kiáltják: Együtt a család! Mivel a cél a csoportalakítás, ezért érdemes megvárni, míg minden család létrejön, hogy érezzék azt, hogy ők is jól teljesítették a feladatot, legföljebb különböző helyezéseket érnek el.
  18. A játék lezárása: Kihirdetjük a győztes csoportot, akik a leggyorsabb együttműködők voltak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után meg kell dicsérni a játékosokat és megkérdezni tőlük, hogy hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -A játékosok beszéd nélkül, csak mutogatással keresik a családtagokat. – Rajzolással is kereshetik egymást. – A résztvevők tudásától függően más csoportosításokat is lehet végezni. (pl. lehetnek családok a növényvilágból, előzőleg tanult mesék, elbeszélések szereplőinek csoportosítása, nyelvtani fogalmak csoportosítása)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Olyan csoportalakítást érdemes végezni, amely területén jártasak a játékosok.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek tetszett a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Varga Ádám Rozália