A játék neve, címe: Tartsd távol Hókuszpókot! (Székfoglaló szőnyeggel játék mintájára)
A játék pedagógiai célja: figyelem, koncentráció, térbeli tájékozódás, szabálytudat, koordinációs képességek, kondicionális képességek fejlesztése
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy ne lökjék fel egymást a ház foglalása során.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: filcdarabok
Technikai igény: A játékhoz nincs szükség technikai kellékre, de egy bluetooth hangszórót készítek oda, hogy a játék végén meghallgassuk a Hupikék törpikék mese főcím dalát.
Az előkészítés feladatai: Megnézem a helyszínt, alkalmas-e a játékra. Ha szükséges, félretolom a padokat, szabadtér esetén megnézem, nincsenek-e buckák, egyenletes-e a talaj.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Elmegyünk a játék helyszínére, felmérjük a terepet, előkészítjük a filclapokat.
A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a gyerekeknek, mit fogunk játszani. A játékot keretmesével indítom. Aprajafalva lakói lesztek. Ebben a falucskában élnek a hupikék törpikék. Hókuszpók, a törpök ellensége meg akarja szerezni Törpapa varázskönyvét. Fogalma sincs, hol rejtegeti azt Törpapa, ezért igyekszik minden házat jól felforgatni. Akadályozzátok meg, hogy Hókuszpók bármely házba bejuthasson.
A játék menete, játékszabályok:Fogjatok egy filcdarabot a kezetekbe. Ezek lesznek a törpök házai. Helyezzétek le őket a földre úgy, hogy a házak között legalább egy jó nagy lépéstávolság legyen. Én is elhelyezek egyet a földön. Tapsra mindenki álljon rá egy házra. Egy ház, törp nélkül maradt. Meg kell, akadályozzátok, hogy Hókuszpók (jelen esetben én) bejuthasson az üresen hagyott házba, és megszerezhesse a varázskönyvet. Ezt úgy tudjátok megtenni, hogy gyorsan elfoglaljátok az üresen hagyott házat. Ha elhagyjátok saját házatokat, akkor az a ház üres lesz, és Hókuszpók igyekszik azt is elfoglalni. Ha ez mégis megtörténne, Aprajafalva minden lakója szoborrá fog dermedni, ezért igyekezzetek Hókuszpóknál gyorsabbak, lenni! Legyetek gyorsak és ügyesek! Hókuszpók máris indul!
A játék lezárása: A játékot addig játsszuk, amíg Hókuszpóknak sikerül egy üres házra állni. Ilyenkor mindenki szoborrá dermed néhány másodpercig. Aki legelőször megmozdul, az lesz a következő játékban Hókuszpók.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a részvételt. Megdicsérem őket. Megbeszéljük, tetszett-e a játék, mi a véleményük. Szeretnének-e máskor is ilyet játszani? Ha van kedvük, elénekeljük a Hupikék törpikék főcím dalát.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: • Hókuszpók magával hozta macskáját, Sziamiaút. Ő is segít a házak felforgatásában. Most egyszerre két szabad hely elfoglalásának a megakadályozására kell törekedni. (ez akkor ajánlott, ha sok játékos van) • Nincs szükség filcdarabokra. A gyerekek párba állnak. Házat alkotnak úgy, hogy szemben állnak egymással, és összeérintik a kezeiket a magasban. Ezek jelentik a házakat. Hókuszpókot úgy tudják távol tartani Aprajafalvától, ha a közeledésekor azonnal leguggolnak a párok, és nem engedik be maguk közé Hókuszpókot.
A játékvezető speciális feladatai: Ismertetem a játékszabályokat, figyelemmel kísérem a játék menetét. Ha szükséges, intézkedem. Figyelek a gyerekek biztonságára, épségére. Ötleteket, javaslatokat adok a játék közben. Bíztatom a játékosokat.
Egyéb/megjegyzés: Ha szükséges, egy fekete sapkát húzhatunk Hókuszpók fejére, hogy mindenki tudja, lássa, ki is Hókuszpók, és merre tart. A gyerekek nagyon igyekeznek megakadályozni Hókuszpókot a tervében, ezért gyorsak, fürgék, és a játék jól megmozgatja őket.
A játékot lejegyezte: Váradiné Flódung Anita