JÁTÉKRA FEL!

Vándorffyné Gyarmati Edit: 1) Festa dei Puffi

(a játékok olaszul vezettem, ezért az olasz cím). Magyarul: Hupikék Törpikék ünnepnapja A Kacsintós játékot dolgoztam át. 2) Buongiorno – Ciao (a játékok olaszul vezettem, ezért az olasz cím). Magyarul: Jónapot kívánok! – Szia! A Hettyenpitty nevű játékot dolgoztam át

  1. A játék neve, címe: 1) Festa dei Puffi (a játékok olaszul vezettem, ezért az olasz cím). Magyarul: Hupikék Törpikék ünnepnapja A Kacsintós játékot dolgoztam át. 2) Buongiorno – Ciao (a játékok olaszul vezettem, ezért az olasz cím). Magyarul: Jónapot kívánok! – Szia! A Hettyenpitty nevű játékot dolgoztam át.
  2. A játék pedagógiai célja: nyár előtti búcsúörömködés, a fárasztó tanév mókás és laza levezetése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1) kiskártyák, kacsintani tudni  2) szemkendő
  12. Technikai igény: gyakorlatilag semmi: napfény vagy lámpa , fél tanterem méretű helyiség
  13. Az előkészítés feladatai: 1) kiskártyákat megkreálni (a Hupikék neveket tartalmazza) 2) szemkendőt beszerezni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a padok eltolását ők végzik
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 1) Aprajafalván (Pufflandia)vagyunk. Aprajafalva napja van. Minden Törp (i puffi) a faluban tartózkodik. Hókuszpók (Gargamella) pont ezért dönt úgy, hogy ezen a napon indul törpre vadászni. 2) Egy önként vállalkozó szemét bekötjük. Hozzá fognak érkezni a társak.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1) Minden résztvevő húz egy kiskártyát, amin a játékbéli neve szerepel. A teremben egy körbe helyezkedünk el, hogy minden résztvevő láthassa egymást. Aki Hókuszpókot húzza, tudja már, hogy kacsintania kell folyamatosan, ily módon gyűjt be áldozatait, a törpöket. A többiek mind különböző törpneveket viselnek. A játékvezető „Ora”, azaz „Most” felkiáltással kezdi a játékot. Körönként kiesik valaki, akit lekacsint Hókuszpók. A Gyanakvók (sospettatori) minden kör végén jelezhetik, kit gondolnak Hókuszpóknak. Amennyiben eltalálják, Hókuszpók erejét csökkentik és varázserő birtokába jutnak, amely segítségével ki tudják szabadítani társaikat. Ha nem jól tippelnek, kiesnek és Hókuszpók magával ragadja őket is. 2) A bekötött szemű játékosra ráköszönnek a társak (Buongiorno) és (esetleg) meg is érintik őt. Ő visszaköszön nekik Ciao-val, miközben megpróbálja kitalálni, ki köszönt rá. Fontos, hogy a játékosok ismerjék egymást. Célszerű elváltoztatni a hangunkat, hogy nehezítsük a tippelést, ezáltal mókássá téve a játékot. Az érintés résznek természetesen mellőznie kell bárminemű intimitással kapcsolatos jelleget. Minden szembekötött addig maradhat szembekötött, amíg jólesik neki. Lehet körönként is váltani a személyeket.
  18. A játék lezárása: 1) ahogy fogynak a törpök, egyre világosabbá válik, ki Hókuszpók, így könnyebben sikerül leleplezni. 2) Minden szembekötött addig maradhat szembekötött, amíg jólesik neki. Lehet körönként is váltani a személyeket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: 1) az utolsó 2 játékos varázserő birtokába jut, örök védettséget szerezve így Hókuszpók és ármányai ellen. Színes kártyákat osztogathatunk, lehet gyűjtögetni. 2) esetleg minden jó tipp után egy tanárt el lehet parodizálni 
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1) esetleg az, hogy 1 körben csak egy Gyanakvó lehet, ezzel tovább tart a játék 2) pontgyűjtés: 3 perc alatt hány rám köszönőt találok ki.
  21. A játékvezető speciális feladatai: olasz nyelven vezetem be, adom meg a szabályleírást és olaszul vezetem a játékokat
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Vándorffyné Gyarmati Edit