JÁTÉKRA FEL!

Valczerné Serestei Andrea: Medvék és mormoták

  1. A játék neve, címe: Medvék és mormoták
  2. A játék pedagógiai célja: Reakcióképesség, gyorsaság, ügyesség, téri tájékozódás fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a figyelmet, hogy figyeljenek egymásra, igyekezzenek az ütközéseket elkerülni!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A két csapat megkülönböztetését színes mezzel oldom meg ( elég, ha csak az egyik veszi fel). Amennyiben a " mezesek" szereznek embert, felveszi, ellenkező esetben leveszi a mezt.
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A csapatok helyének kijelölése teremben krétavonallal, szabadban jelzőszalaggal.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha egymás számára ismeretlenek a játékosok, lehetőség biztosítása a megismerkedésre.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevők 2 egyenlő csapatba osztása. Ez többféleképpen lehetséges: egymás közül választanak 2 csapatkapitányt és ő választ csapatot, vagy a játékvezető választja ki. Esetleges szavazással eldönthető, hogy hogy legyen. A csapatválasztás után felsorakoznak a játékosok és a játékvezető ismerteti a játékszabályokat, és sorsolással eldöntik, kik lesznek a medvék és kik a mormoták.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosokat két csapatba osztjuk, az egyik csapat a medvék csapata, a másik a mormoták csapata. A csapatok egymással szemben állnak, a terem két végében. A játékvezető jelzésére (taps, sípszó) lassan, lépésben elindul a két csapat egymás felé. A játékvezető elkiáltja magát: mormota, ekkor a mormoták csapata gyorsan megfordul és fut vissza a helyére, a medvék csapata üldözi őket. Akit elkapnak, mielőtt visszaér a vonalhoz, átkerül a másik csapatba. Mindkét csapat visszaáll a helyére a vonalhoz és kezdődik elölről a játék: a csapatok elindulnak egymás felé, a játékvezető kiált: medve vagy mormota. Amelyik csapat nevét kiáltotta, az visszafut a helyére, a másik csapat megpróbál minél több játékost elkapni. A játék addig tart, míg az egyik csapatból elfogynak a játékosok
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, míg az egyik csapat játékosai elfogynak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győzteseket dicséret illeti, a veszteseknek lehetőséget adok a visszavágásra a tapasztalatok megbeszélése után.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges esetleg lépések helyett valamilyen utánzó járással játszani a játékot. ( pl. medvejárás, törpejárás )
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a biztonságra!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Valczerné Serestei Andrea