JÁTÉKRA FEL!

VALACZKAI JUDIT: Pingvinek a jégtáblán

  1. A játék neve, címe: Pingvinek a jégtáblán
  2. A játék pedagógiai célja: mozgáskoordináció, figyelemfejlesztés
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek egymásra, főleg a helyváltoztatáskor.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: újságpapír
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: köralakítás lehetőségének megteremtése, újságpapírok kiosztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Beszélgetés a pingvinekről, jegesmedvékről.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek alkossanak kört és álljanak rá egy újságpapírra. Vezető kiválasztása.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden kisgyerek egy pingvin. Mindenki egy jégtáblán áll /újságpapíron/ és énekelnek: Lent a völgyben él egy szorgos pingvin nép, addig vígan él, amíg nincs veszély. Van egy irányító pingvin, aki a csoporttal szemben áll. Amikor elénekelték közösen a dalt, az irányító balra kémlel és azt mondja: pingvinek balra nézz.Azután jobbra kémlel és azt mondja:pingvinek balra nézz. A csoport a vezetőt megkérdezi:jegesmedve van?Ha azt mondja a vezető, hogy nincs, újra indul az éneklés, kémlelés, és a kérdés. Minden éneklésnél egy pingvinre jellemző mozgásformát utánozunk,amit mindenki együtt csinál, és minden éneklésnél tovább bővül a sor.Így az első éneklésnél menetelés, a másodiknál pingvines lábmozgás /felváltva a bal láb balra lendül oldalra, aztán a jobb láb, jobbra/, a harmadiknál az egyik kéz is lendül a lábakkal együtt oldalra. A negyedik ismétlésnél, a másik kéz is párhuzamosan elkezd mozogni a lábakkal. Ha a csoportvezető egyszer a kérdésre azt válaszolja, hogy van, akkor a pingvineknek gyorsan helyet kell cserélniük, másik jégtáblára kell állniuk, hogy megtévesszék mozgásukkal a jegesmedvét.
  18. A játék lezárása: Mivel ezt a játékot az élményért játszuk, a résztvevők visszajelzései alapján és a külső körülmények hatásait figyelembe véve a játékvezető vet véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret. beszámolás a tapasztalatokról, hogyan érezték magukat, tetszett-e a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: más állat szerepébe is lehet bújni. pl: őzike, orszlán. Újságpapír helyett karikát is lehet használni
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok fokozatos ismertetése.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek nagyon élvezték a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: VALACZKAI JUDIT