JÁTÉKRA FEL!

Vakter Laura: Hatos dobós

A játék neve, címe: Hatos dobós

A játék pedagógiai célja: számok írásának gyakorlása, gyorsaság fejlesztése, figyelem fejlesztése

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: kellő távolságra üljenek a gyerek az asztalnál, hogy elég terük legyen a dobókocka dobásához és a számok írásához

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: dobókocka, post it vagy papír, toll vagy ceruza (íróeszköz)

Technikai igény: Asztal, székek minden résztvevőnek

Az előkészítés feladatai: tiszta rendes asztal, post it vagy papír és toll vagy ceruza (íróeszköz)

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékek közös kikészítése a játékhoz

A játék megnyitása, nyitánya: A mai napon egy olyan játékot foguk játszani, ahol a számok ismerete nagyon fontos lesz és az is, hogy sorban tudjuk őket. Fontos lesz a gyorsaság is, hogy minél több számot le tudjunk írni.

A játék menete, játékszabályok:A játék neve: Hatos dobós. Az asztalon láttok egy darab tollat papírokat és egy darab dobókockát. Mindenki kap egy papírt, amelyre a számokat fogja írni 1-től 20-ig. Sorban fogunk dobni a dobókockával, aki hatost dob az elveszi a tollat és el kezdi írni a számokat a papírjára, a következő aki hatost dob az elveszi a tollat attól aki írja a számokat és ő is elkezdi a számok írását. Mindig aki hatost dob az írja a számokat, ameddig egy másik játékos hatost nem dob. A játék nyertese az, aki letudja írni a számokat leghamarabb 20-ig a papírjára.

A játék lezárása: Gratulálunk a nyertesnek, Nagyon ügyesen játszottátok és próbáltatok mindannyian a legtöbb számot leírni a lapokra.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes jutalma: piros pont, matrica vagy esetleg kisötös. Aki nem tudta leírni mind a 20 számot, az befejezheti, hogy ők is gyakorolják a számok írását.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Például egy osztályban játszhatják a gyerekek csoportokban vagy páros munkában is. De lehet fiúk é lányok közötti versenyt is rendezni.

A játékvezető speciális feladatai: figyelni a játék rendjére és hogy tudja biztosan a számokat sorban

A játékot lejegyezte: Vakter Laura