JÁTÉKRA FEL!

Vajdáné Dévald Korinna: Noé bárkája (mentsük meg az állatokat!)

A játék neve, címe: Noé bárkája (mentsük meg az állatokat!)

A játék pedagógiai célja: szókincs ismétlése, gyakorlása (állatnevek németül)

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők viseljenek kényelmes ruházatot, sportcipőt (futni fognak). Olyan széket használok, aminek kerekített szélei vannak. Minden éles felületet próbálok biztonságossá tenni.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: állatos kártya, plüssállatok, székek

Technikai igény: székek (vagy kijelölt hely, ahová a plüssállatokat le lehet tenni)

Az előkészítés feladatai: Be kell rendezni a terepet. A plüssállatok elrendezése. Kártyák átnézése (könnyűtől a nehéz fele haladunk).

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A plüssállatok elrendezésénél a résztvevők is segíthetnek, ekkor már felfigyelhetnek olyan állatkákra, amiket majd meg akarnak szerezni – menteni.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék címe, Noé bárkája. Az állatokat Földünkön kihalás fenyegeti. A ti feladatotok , hogy megpróbáljátok megmenteni őket. Azért versenyeztek, hogy ki legyen Noé, kinek a hajója indulhat útnak az állatokkal.

A játék menete, játékszabályok:Középen állok, mögöttem (nem közvetlenül) egy kupacban plüssállatok vannak. Velem szemben áll két résztvevő, jobbra-balra tőlük egy-egy szék (ezek a hajóik). Felmutatok egy kártyát, amin egy állat képe látható. Aki előbb kimondja az állat német nevét, az futva elindul az állatokhoz, egyet felkap, majd tovább futva a saját székére teszi azt. A másik játékos megpróbálja közben elkapni, és megszerezni tőle az állatot. Ha elkapja, elveszi az állatot, és a saját székére teszi. Fontos szabályok: Az állatok nevét németül kell kimondani, csak akkor tarthatja meg az állatot, ha helyesen mondta a szót. A nekem jobbra álló játékos engem jobbról kerül, körbe fut, az őt üldöző nem futhat vele szembe! A tőlem balra lévő játékos balra kerül engem, az üldöző szintén nem futhat vele szemben. Az üldöző csak akkor indulhat el, ha a játékos már felvette mögülem az állatot. A székre dobni az állatot nem szabad, oda kell érni, és lerakni. Egymást megütni TILOS, csak elkapni, érinteni lehet!

A játék lezárása: Akkor van vége, ha valakinek sikerül 10 állatot a székére rakni. Aki nyert, megmentett 10 állatfajt!

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes megtarthat egy plüssállatot. Kérdésem a játékosokhoz: szerintetek ki nyert? Aki gyorsabban, jobban válaszolt, vagy aki gyorsabban futott?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet útvonalat változtatni, illetve ha többen vannak, akkor csapatban is lehet játszani. Ekkor az együttműködés is lehet cél. (Valaki megszerzi, átadja a csapattársának, és ő rakja a székre)

A játékvezető speciális feladatai: Fontos odafigyelni, hogy futás közben ne legyen baleset, és (mivel gyerekekről van szó) hogy ne üssék egymást.

Egyéb/megjegyzés: Eredetileg a játékot a 8. osztályos német csoportommal terveztem, picit más formában. Sajnos velük az online oktatás miatt meghiúsult a kivitelezés, ezért a saját gyermekeimmel játszottunk. Nagyon pozitív volt számomra, hogy már az első menetben nagyon élvezték a játékot, rengeteget nevettek közben, és abba sem akarták hagyni! Ennél jobb visszajelzést nem is kaphattam volna!

A játékot lejegyezte: Vajdáné Dévald Korinna