A játék neve, címe: Mókusok be az odúba!
A játék pedagógiai célja: A nagymozgások, a térbeli tájékozódás és a figyelem fejlesztése, az állatok mozgásának utánzása, a szabálytudat kialakítása.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyermekek figyelmét, hogy helyváltoztatáskor, utasítás elhangzásakor figyeljenek egymásra (mókusok, menjetek , ugorjatok , keressetek magatoknak téli eleséget),
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Csengő, babzsákok,
Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális kellékre.
Az előkészítés feladatai: A játékhoz biztosítom a megfelelő helyet, hogy biztonságosan és balesetmentesen tudjanak játszani a gyermekek. A gyerekek segítenek a babszákok elhelyezésében, összeszedésében.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mozgásos tevékenységek alkalmával többször is utánoztuk az állatok mozgását.
A játék megnyitása, nyitánya: A gimnasztikai résznél beépítem az állatok mozgását utánzó gyakorlatokat. A játéknál elmondom a szabályokat.
A játék menete, játékszabályok:A tornateremben annyi babzsákot szórunk szét, ahány gyermek van. A gyermekek a babzsákok között mókusugrásba közlekednek, majd megadott jelre ráülnek egy babzsákra. Akinek nem jut hely, az a játékból kiesik, de a következő játékba visszaállhat egészen addig, míg a játékot jól be nem gyakorolták. Ezután mindig elveszünk egy babzsákot, mindezt addig folytatva, míg csak egy marad. Az a győztes, aki az utolsó helyet elfoglalja.
A játék lezárása: A játék élményéért játszunk. A gyermekek élvezzék, szeressék a mozgásos játékokat.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyermekeket, ki, miért volt ügyes a tevékenység alatt. A differenciált értékelés lehetőségét biztosítom.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tovább nehezíthető a játék: ha a gyerekek nem találnak maguknak babzsákot, kiesnek a játékból. Türelem, versenyhelyzet kialakítása.
A játékvezető speciális feladatai: A szabályok megismertetése a fokozatosság elvével. Folyamatosan figyelem a gyermekek biztonságát (ügyeljenek saját maguk és társaik testi épségére).
Egyéb/megjegyzés: A tevékenység tervezésénél figyelembe vettem a gyermekek fejlettségi szintjét, aktuális érzelmi állapotát. A játékot kerettörténetbe, mesébe ágyazva vezettem.
A játékot lejegyezte: Vágvölgyi Hajnalka Ágnes