JÁTÉKRA FEL!

Vadernáné Szabó Katalin: Angyal-ördög „postás”

  1. A játék neve, címe: Angyal-ördög „postás”
  2. A játék pedagógiai célja: Szórakoztatás, koncentráció javítása.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Angyal-ördög kártyalap, plüss gepárd, székek, hosszú asztal.
  12. Technikai igény: Székek két sorba rendezve az asztal két oldalán. (Én még megtoldottam az asztalt egy székkel, mert nem volt elég hosszú.)
  13. Az előkészítés feladatai: Kártyalapot elkészíteni, termet berendezni (székek, asztal, plüss középre.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A termet közösen rendeztük át.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ez egy játéksor része volt. Előtte csipeszgyűjtőt játszottunk, majd körben állva kipróbáltuk a „levélküldést”. Egymás kezét megszorítva kellett tovább adni a levelet. (Aki nem szerzett csipeszt az előző játékban, az küldhette, és szólt, ha körbe ért, megkapta.) Ez után megszámoztam mindenkit és megbeszéltük, hogy a páros számúak fognak a fal felőli oldalra ülni. Majd közösen átrendeztük a termet. Ez után elmeséltem a kerettörténetet: Az angyal küld egy üzenetet rajtatok keresztül. Ezt tovább kell adni. De az ördög is szeretne egy hamis üzenetet küldeni. Ezt semmiképpen ne add tovább!
  17. A játék menete, játékszabályok: Az asztal két oldalán ülnek a játékosok. Fogják egymás kezét. Mindenki az asztal végén levő plüsst nézi, csak az első két ember néz engem. „Háromra” a székre lerakom a kártyámat. Ha az angyalt rakom le,akkor el kell küldeni a levelet, és az utolsó ember, ha megkapta, magához húzza a plüsst. Amelyik csapatnak először sikerül, az nyeri a kört. Ha az ördögöt rakom le, akkor nem szabad levelet küldeni. Ha valamelyik csapat mégis küld, akkor a másik csapat nyeri a kört. Amelyik csapat nyert, az egyet fordul. Az utolsó ember előre ül, a többiek pedig eggyel feljebb. (Én még először próbajátékot játszottam velük, amikor bárhova nézhettek, és kártya nélkül „háromra” küldték a levelet. Ez után jött „élesben” a szabályok szerinti játék.)
  18. A játék lezárása: Az a csapat nyer, akik először teljesen „körbefordulnak”. (Vagyis a plüss az elé került, aki előtt a játék elején is volt.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem őket, hogy milyen ügyesen játszottak, megköszöntem a figyel met, és átadtam a szót a lelkésznek, aki Bibliai játékokkal folytatta a foglalkozást.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Minden kör előtt fel kell hívni a figyelmet, hogy a plüssre nézzenek, csak a két első játékos nézhet rám.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ez egy gyülekezeti társas-játék-délután volt. Először én vezettem három közösségi játékot, ez volt a harmadik, majd Bibliai játékokat játszottunk a Lelkész vezetésével, végül táblás társasjátékok következtek. Az alkalom jellegéből adódóan néhány szülő is becsatlakozott a játékba. (A "postás" játék vége egyébként döntetlen lett.)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://goo.gl/photos/2LYgZzSb7Ppp6RuM6
  24. A Játékot lejegyezte: Vadernáné Szabó Katalin