JÁTÉKRA FEL!

Vadainé Kovács Szilvia: Párbaj

  1. A játék neve, címe: Párbaj
  2. A játék pedagógiai célja: Bármely tantárgyhoz kapcsolódóan meglévő tudás gyakorlása, elmélyítése. Figyelem, koncentráció fejlesztése, szemkontaktus felvétele.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő nagyságú hely kiválasztása, de nincs szükség egyéb biztonsági intézkedésre.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: nem igényel előkészítést
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Esetleg a kör kialakításához szükséges hely megtisztítása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek! Ma párbajozni fogtok egymással, de nagyon kell figyelni azt is, hogy ki kivel párbajozik! Lássuk a szabályokat
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, a játékvezető a kör közepén helyezkedik el. A játékvezető feltesz egy kérdést és közben az egyik játékos szemébe néz, mintha neki kéne válaszolnia. De nem neki kell választ adni, hanem a tőle jobbra és balra elhelyezkedő játékosoknak kell minél hamarabb megadni a jó választ. Kettőjük közül aki gyorsabban jó választ ad, játékban marad. A lassabb, vagy rossz választ adó játékos kiesik és kiáll a körből, vagy leül a helyére. Ha mindketten rossz választ adnak, mindketten kiesnek, ha nem az válaszol, akinek kéne, szintén kiesik.
  18. A játék lezárása: Legvégül két játékos játékos marad, akiknek egy kérdésre kell versenyre válaszolniuk, a gyorsabban jó választ adó nyer. Ha egyszerre mondják, ill. ha mindketten elrontják új kérdést kapnak mindaddig, míg el nem lehet dönteni ki nyer.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : A végső győztest tapssal és dicsérettel jutalmazzuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszható úgy is, hogy a játékvezető ránéz valakire és balra a második játékosnak kell mondjuk három másodperc alatt jó választ adni, ha sikerül bent marad, ha nem kiesik. Jobbra az első, második, harmadik……stb. válaszol
  21. A játékvezető speciális feladatai: Kérdések kitalálása az adott témakörben: pl. szorzótábla gyakorlása, de akár ismerkedős játék is lehet belőle, ha azt kérdezzük Hogy hívnak?
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek szívesen versenyeznek és szeretik ezt a játékot. Nem mindig a gyorsabban számoló nyer, mert lehet épp nem figyeli, hogy neki kell válaszolni. Minden tantárgyhoz tudom használni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vadainé Kovács Szilvia