JÁTÉKRA FEL!

Vad Attiláné Hódos Erika: „Dobble” szavakkal

  1. A játék neve, címe: „Dobble” szavakkal
  2. A játék pedagógiai célja: A b-d differenciálása, figyelem, figyelemkoncentráció, gyorsaság, reakcióidő fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: : laminálás és nyírás után fontos, hogy ne maradjon éles a nyírt felület. Erre oda kell figyelni, különösen, ha a gyerekek segítenek a nyírásban. Biztonságos olló-használat.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: fejlesztő szoba, nagy asztal, a lényeg, hogy mindenki jól láthassa a szavakat : dobble-szavakkal kártyacsomag
  12. Technikai igény: körbeállható asztal, kártyák
  13. Az előkészítés feladatai: : dobble kártyák elkészítése, nyomtatás, laminálás, nyírás
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a nyírás műveletébe a gyerekek bevonhatók (csak az első játék előtt szükséges, a kártyák elkészítése során)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : Az előzőleg már megismert Dobble- formákkal játék újragondolt verziója
  17. A játék menete, játékszabályok: A már megismert szabályok szerint játsszuk. Míg előzőleg 8 formát tartalmazó 2 kártya között kellett felfedezni az egyformát, most 8-8 szót tartalmazó 2 kártyán kell ugyanezt megtenni. A játékvezető kitesz 2 db. kártyát az asztalra. Aki gyorsabban megtalálja a 2 egyforma szót a kártyákon….az viheti az egyik lapot. A játékvezető mindig pótolja az elvitt lapot. A játék addig tart, amíg van lap a játékvezetőnél.
  18. A játék lezárása: Az nyer akinek több kártyája lesz a játék végére
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: tűzijátékos taps a győztes jutalma
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : Variációja lehet ennek a játéknak, ha a játékosok leülnek, a kártyákat egyenlő számban szétosztjuk közöttük. Középre rak a játékvezető egy hívó lapot….ilyenkor mindenki a sajátjaival hasonlítja ezt össze, és minél gyorsabban felfedezi az egyforma szavakat, és rárakja a középsőre. Ezután ez lesz a hívólap…mindenki csak a saját legfelső lapján keresheti az egyezőséget. Ebben az esetben az nyer, akinek leghamarabb elfogy a kártyája. A játék többféle variációban elkészülhet, matematikai feladatokkal, j-ly- s szavakkal….
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy mindenki egy oldalon álljon, hogy így az összes játékos egy irányból láthassa a leírt szavakat.
  22. Egyéb/megjegyzés: Különféle variációi készülhetnek a vizuális figyelem fejlesztésére.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vad Attiláné Hódos Erika