JÁTÉKRA FEL!

Üveges Szilvia

„Szempárbaj – Kacsintós Mikulás A játékot ebben a formában fejlesztő foglalkozásra terveztem, amelynek kiemelt fejlesztendő területei közé tartozik a koncentráció és a figyelem fejlesztése. Mivel a foglalkozás témája a Mikulás eredete, ünnepe, ezért ez a verzió alkalmas az ismeretek bővítésére is /lsd. rénszarvasok neve a kártyákon/. Játékidő: 5-6 perc Helyszín: fejlesztő szoba vagy tanterem Résztvevők: 10 fő (3. osztályos általános iskolai tanulók) Kellékek:  -textil mikulás zsák  -kártyák (1 db kacsintós Mikulás, 9 db rénszarvas képe megnevezve: Üstökös, Íjas,Csillag,Táncos, Pompás, Villám, Táltos, Ágas, Rudolf)  -rénszarvas agancs fejdíszek Keretmese: A Mikulás sok-sok ajándékkal hamarosan útnak indul Lappföldről. A hosszú út előtt úgy gondolja, hogy a szánját húzó rénszarvasait próbára teszi. Arra kíváncsi, hogy kik közülük a legéberebbek, a legszemfülesebbek. A játék menete: Húzzatok a Mikulás zsákból egy kártyát! A kártyák közül egyiken a Mikulás látható, a többi kártyán a szánját húzó rénszarvasok vannak. Nézzétek meg, de ne áruljátok el, hogy kik lesztek a játékban! Üljetek körbe úgy, hogy mindenki jól lássa egymás szemét! Mindig figyeljétek egymást! Csak a Mikulás kacsinthat! Akire viszont rákacsintott, lehajtja a fejét, kiesett a játékból. Ha valaki észreveszi, ki a kacsintó Mikulás, tegye fel a széke alatt elhelyezett rénszarvas agancs fejdíszt. Ha már három játékos fején lesznek agancsok, akkor tapsra egyszerre rámutatnak arra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra a játékosra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha viszont mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak. (akkor is, ha nem ő a Télapó). Ha a Mikulással együtt már csak hárman maradnak játékban, akkor a Mikulás nyert, hiszen nem lesz három játékos, aki gyanakodna. Ha viszont lefülelik a Télapót, akkor a játékban maradt rénszarvasok a legszemfülesebbek, azaz ők a nyertesek.”

Üveges Szilvia
Célcsoport: