JÁTÉKRA FEL!

Urbán Dóra: Jégtáblához fagyó pingvinek

  1. A játék neve, címe: Jégtáblához fagyó pingvinek
  2. A játék pedagógiai célja: Testséma fejlesztése, reakcióidő fejlesztése, térbeli tájékozódás fejlesztése
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktérről az esetleges akadályok elpakolása. A jégtáblák (párnák) biztonságos távolságra kell majd hogy kerüljenek egymástól, a játékosok által nem elmozdíthatóak a helyükről. Mivel még nem ismerem a csoport működését és személyesen minden tag kudarctűrését, így nem versenyeztetem őket, nem teszem ki ilyen hatásoknak még őket.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 3-6 db párna (jégtábla) – a játékosok számával megegyező darabszámú
  12. Technikai igény: Mobiltelefon (vagy valamilyen zenelejátszó) egy dallal, amire majd mozognak a pingvinek.
  13. Az előkészítés feladatai: A játékosok számával megegyező számú jégtábla (párna) előkészítése. Telefon/egyéb zenelejátszásra alkalmas eszköz beállítása a kiválasztott zene lejátszására.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az előtte eljátszandó „Bolondos pingvinnép” című játék a ráhangolás. Pingvinekké „alakulnak” ezáltal a játékosok. Ezt követően jégtáblák (párnák) elhelyezése a játéktérben egymástól kellő (biztonságos) távolságra.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ha szól a zene, a játékosok pingvinmozgást utánozva sétálnak. Ha elhallgat a zene, keresnek egy jégtáblát, közben megszólal a játékvezető: „Odafagyott a …!” (Valamilyen testrészt mond, aminek érintkeznie kell a párnával.)
  18. A játék lezárása: A résztvevők visszajelzései alapján a játékvezető dönti el, mikor van vége a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem, aki ügyesen, gyorsan találta meg a jégtáblát és testrészét, ami hozzáfagyott.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejleszthető úgy, hogy mindig kevesebb a jégtábla, mint ahány játékos van. Ekkor a leggyorsabb, legügyesebb játékos nyer és természetesen ekkor a játékvezető (már) semmiképp nem vehet részt a játékban.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes könnyen a földre helyezhető testrészekkel kezdeni: Talp, fenékre ülés, térd, tenyér, és haladni a fej irányába.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Urbán Dóra