JÁTÉKRA FEL!

Urbán Attiláné: Karikázó

  1. A játék neve, címe: Karikázó
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségfejlesztés, mozgásfejlesztés, képzelet fejlesztése, figyelem fejlesztése, gondolkodás fejlesztése, testérzékelés és téri tájékozódás fejlesztése,szem-láb koordináció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Balesetveszélyes tárgyak eltávolítása a terepről
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 2db. tornakarika
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Terület szabaddá tétele, eszközök előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A területen lévő felesleges eszközök eltávolítása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Résztvevők motiválása, figyelmének felkeltése a játékeszközök elővételével, érdekes gyakorlatok bemutatásával. (hullahoppozás, karika pörgetése karon-lábon…) Kerettörténet: Karika ország boszorkánya elvarázsolt minket. Összeragasztotta a kezünket és csak akkor választja szét, ha a karikát körbe tudjuk vinni a körön úgy, hogy átbújunk rajta és a karikák nem érhetik utol egymást. Ha mégis találkoznak a karikák, csak egy feladat végrehajtása után folytathatjuk a próbát.
  17. A játék menete, játékszabályok: Köralakítás kézfogással, egy karika körre fűzve. Egymás kezének elengedése nélkül a karika körbevitele karikán átbújással. Sikeres végigvezetés után még egy (több résztvevő esetén akár több) karika bevetése. Verseny: Nem érheti utol egyik karika a másikat. Akinél mégis összefutnak a karikák feladatot kap,amit a kezek elengedése nélkül is végre tud hajtani, majd végrehajtás után folytatjuk a játékot.
  18. A játék lezárása: Többször is körbevittük a karikákat, a boszorkány nagyon elégedett velünk, így szétválasztja a kezünket. Mindenkit útjára enged országában.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret.Megkérdezem,tetszett-e a játék,lesz-e kedvük máskor is játszani vagy megtanítani a többi gyereknek.Találjunk ki más történetet a játékhoz!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Én nem kapcsolódom be a játékba hanem én leszek a boszorkány. Amikor tapsolok, a karikáknak irányt kell változtatniuk és ellenkező irányba vezetjük azokat.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot az óvoda udvarán vezettem le, nagyon meleg, kánikulai időben. Célom volt – a pedagógiai célokon felül- a gyerekek árnyékos helyre való csalogatása, ott tartása, ezért választottam helyszínül a nagy diófa alatti területet.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Urbán Attiláné