JÁTÉKRA FEL!

Ungváry Ildikó: Elátkozott erdő

  1. A játék neve, címe: Elátkozott erdő
  2. A játék pedagógiai célja: Memória fejlesztés, figyelem fejlesztés
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Osztályban: a játéktábla, bábu (királyfi), játékvezetői tábla Szabadban: kréta, játékvezetői tábla, (a gyerekek helyettesítik a bábut)
  12. Technikai igény: Osztályban: kispárna vagy kisszék Szabadban: nincs szükség technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: Osztályban: párnák/kisszékek kihelyezése Szabadban: krétával felrajzolni az 5*8-as „táblát” , amibe a gyerekek lába belefér
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Elátkozott erdő veszélyeinek összegyűjtése lejegyzése. játékosok (6-8), plusz 1 játékmester és 1 segítője.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet és játék szabályainak elmondása. Egy ifjú királyfi vadászni volt, de eltévedt hazafelé menet. Csak úgy tud hazajutni, ha a VESZÉLYES és ELÁTKOZOTT ERDŐN megy keresztül.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék táblája egy 8X5-ös rácsozott lap. Ez a ,,veszélyes zóna”vagyis az ELÁTKOZOTT ERDŐ. A játék célja az, hogy a királyfi átjusson az erdőn. Játékvezetőként felrajzoljuk a négyzetrácsos terepet magunknak és bejelöljük rajta a veszélyes zónákat. Minden, ami azon kívül esik, veszélytelen. Indulás az egyik oldalról, bármelyik mezőre lépve. Mindig mindenki csak egyet léphet előre, jobbra, balra vagy átlósan. A játék menete: elindul az első játékos a bábuval. Ha a rajzunk szerint veszélyes mezőre lépett, felkiáltunk, VESZÉLY! És a játékos visszatér a kiinduló helyre. A következő játékosok már látták, mely mezők biztonságosak, és csak azokra lépnek, kitapasztalva tovább is az utat. Ha hibázik, visszatér a kiinduló mezőre. A csapattagok irányíthatják, segíthetik egymást. A játékosok korlátlan számban próbálkozhatnak. Pár játék után a veszélyek száma növelhető, így jobban meg kell jegyezni a veszélyes zónákat, ahová nem léphetnek.
  18. A játék lezárása: Mivel még csak 7-8 évesek, a játék teljesítése már önmagában öröm számukra. Nem kiesésre játszunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az udvaron lehetnek ők a bábuk. Elindul az első játékos, lépeget a négyzeteken. Addig megy míg tud. Ha a rajzunk szerint veszélyes mezőre lépett, felkiáltunk,veszély! És a játékos visszatér a kiinduló helyre. A következő játékos már látta, mely mezők biztonságosak, és csak azokra lép, kitapasztalva tovább is az utat. Ha hibázik, visszatér a kiinduló mezőre. A cél az, hogy mindenki átjusson. Ha szeretnének, versenyezhetnek két csoportban, két mezőn.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető válogathat az összeírt veszélyek közülük, és a veszély szó helyett, (gyorsan) mondhatja/kiálthatja azokat is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek nagyon tetszett A JÁTÉK!!! 🙂
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Ungváry Ildikó