JÁTÉKRA FEL!

Ungváriné Rácz Zsuzsa: Labdaszedő

  1. A játék neve, címe: Labdaszedő
  2. A játék pedagógiai célja: Reagáló képesség, Figyelem fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívnom a gyermekek figyelmét arra, hogy a labdákat, nem lehet össze-vissza dobálni csak a szabálynak megfelelően lehet használni.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: színes labdák, asztal, kosarak, érem, teke bábú
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése a játéktér kialakítása, eszközök előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Labdákkal a kezemben próbálom motiválni a gyerekeket a játékra, mely sikeresnek is bizonyult. Labdák előkészítése, kosarakba helyezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom, hogy mit is fogunk játszani illetve ismertetem a játékszabályt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék során az asztal két végére ültetem a gyerekeket, az egyik gyerek feladata, hogy a labdát végig gurítsa az asztalon a másik gyerek feladata, hogy adott darab labda közül, egy kosár segítségével a lehető legtöbb labdát elkapja. Akinek a legtöbb labdát sikerült gyűjteni az a győztes! Megjegyzés: Asztal mérete a mi játékunkban nem túl nagy, nagyobb asztalnál is lehet játszani. A játékot a gyerekeimmel játszottam és a kisebbik játékos méreteihez igazodtunk.
  18. A játék lezárása: A játékot magáért az együtt játszás öröméért játszottuk,mivel testvérekről van szó és elég nagy a korkülönbség nehéz volt olyan játékot kitalálnom, mely mindkét gyermekem kedvére való lehet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket és jutalomként egy-egy érmet kaptak a győzelmükért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amikor a résztvevők már megértették a szabályt és a gurítás is jól megy, akkor nehezítésként azt a feladatot kapták, hogy csak bizonyos színű labdákat kaphattak el. A játék másik variációja volt amikor bábukat helyeztem a földre és azokat megkerülve egy kanál segítségével kellett a kosarakba juttatniuk a labdákat, (1 perc alatt) akinek több került a kosarába az a nyertes.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék izgalmasabbá tétele érdekében kértem a játékosokat, hogy gyorsabban és ne csak egyenes vonalban gurítsák a labdákat azért, hogy minél izgalmasabb legyen a játék.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők jól érezték magukat szerették a játékot
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Ungváriné Rácz Zsuzsa