A játék neve, címe: Ki csente ki az érmét a kincsesládából?
A játék pedagógiai célja: Lenyugtatás, ismerkedés
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Gondoskodni kell arról, hogy a terembe az asztalok és a székek között a játékvezető biztonságosan tudjon járkálni, akadály mentes legyen a terem.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: érme, kincsesláda.
Technikai igény: Minden résztvevőnek legyen széke az asztalok körül, zenedoboz
Az előkészítés feladatai: Ha nincs a terem berendezve akkor székek asztalok behozása elrendezése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Drazsé: Halkabban zene
A játék megnyitása, nyitánya: Megmutatom a kincsesládámat és a benne található varázs érmét, amin egy farkas látható, ha valaki hozzáér és megfogja, akkor neki is szuper képessége lesz, de csak jóra használhatja fel.
A játék menete, játékszabályok: Megkérek minden játékost, hogy üljön le egy székre, majd hajtsa le a fejét az asztalra és erősen csukja be a szemét az egyik kezét nyújtsa ki az asztalon tenyérrel felfelé. A játékvezető járkál össze vissza az asztalok között és az érmét beleteszi valaki kezébe. Most mindenki jól szorítsa össze a markát úgy hogy senki ne lássa, hogy mi van benne. Mindenki fel nézhet, közbe a játékvezető megkérdez egy játékost: Pl. Adél Te csented ki az érmét a kincsesládából? Adél: Ki Én? Mindenki mondja: igen Te! Majd meg mutatja, hogy üres a keze, utána Ő kérdez meg valakit és addig megy a játék míg ki nem találják, hogy kinél van az érme.
A játék lezárása: Addig játszhatjuk amíg örömünk, időnk engedi vagy, ha pedagógiai célunkat elértük. Lenyugodtak a gyerekek.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Alig akarták abba hagyni a játékot, mindenki a szuper erőt akarta megszerezni. Bele élték magukat a játékba. Öröm volt velük játszani.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha szeretném, hogy pörgősebb legyen a játék és megszeretném mozgatni őket, akkor akinél az érme volt az helyet cserél azzal aki kitalálta, hogy nála volt az érme.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy mindenki sorra kerüljön, hogy ne csak a barátok válasszák egymást.
A játékot lejegyezte: Ujvári Rita