JÁTÉKRA FEL!

Ujj Gabriella: Kipp-kopp! és/ Iá-iá!

  1. A játék neve, címe: Kipp-kopp! és/ Iá-iá!
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, gyorsaság, koncentráció és ügyesség fejlesztése, osztálytársak neveinek rögzítése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Székek, padok elpakolása úgy a tanteremben, hogy kényelmesen körben tudjunk állni. Felhívom a gyermekek figyelmét, hogy vigyázzanak egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése, ha el kell pakolni a padokat, székeket. ( a mi tantermünk berendezése lehetővé teszi, hogy átrendezés nélkül, bármikor játszhassunk)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Legyetek szívesek körbe állni, bezárva a kört, egymáshoz közel. Jól figyeld meg, kik állnak melletted.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mivel már jól ismerik a seriffes-puffos játékot, és az abból kialakult mosógépes, pirítósos és vikinges játékot, könnyű ismertetni az alábbi változatot, melyet a gyerekekkel közösen találtunk ki. Ötletadók ők voltak. Egy körjátékon belül többfélét is játszottunk, szinte mindet. Ennek sikerén felbuzdulva találtunk még más, hasonló élvezettel játszható, nagy koncentrációt igénylő, sok nevetésre sarkalló játékot. Kipp-kopp! A középen álló, Kipp-kopp-ot mondva és kopogást imitálva rámutat egy társára, aki hátralépve egyet, kérdezi: Ki kopog?. A két gyerek, aki a kérdező mellett áll, egymásra mutatva válaszolnak, azaz gyorsan kimondják egymás nevét. Aki hibázik, azaz késve mondja ki, vagy hibásan a másik nevét, kiesik a játékból. 4 gyerekig játsszuk. A játékban maradt 3 gyermek a győztes, akik tapsot kapnak. Iá-iá! A középen álló, Szamár felkiáltással rámutat egy körben álló gyerekre, akinek erre válaszként Iá-iá-t kell mondani, a két oldalról mellette álló gyerekek pedig szamárfület mutatnak az iázó társuknak. Aki lemarad, hibázik, kiesik. Meglepetésemre szolgált, hogy milyen élvezettel és odafigyeléssel, hatalmas jókedvvel tudjuk ezeket a játékokat ebben a korosztályban is játszani. Egy körön belül mindegyiket használjuk: puff/ viking/ mosógép/pirítós/kipp-kopp/iá-iá.
  18. A játék lezárása: : A játékban bent maradó 3 gyereket megtapsoljuk. Indulhat a következő!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, mire kellett figyelni a játék során, ki, miben hibázott, mire fog a következőkben még jobban odafigyelni. Tapssal jutalmazzuk az utolsó három gyereket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Még ki lehet találni újabb variációkat erre a mintára. (Mindig találnak is ki újakat, melyeket én finomítok, és ki is próbáljuk.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Gyors, pörgős játékvezetés, hogy ne lankadjon a figyelem.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ujj Gabriella