JÁTÉKRA FEL!

Ujhelyi Edit: Kalózos kincskereső

  1. A játék neve, címe: Kalózos kincskereső
  2. A játék pedagógiai célja: • Azonosító, számkép-felismerő játék (alapjáték) • Matematikai számkép azonosítás, számkép-felismerés, összeadás, kooperáció (továbbfejlesztett játék)
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a figyelmet az egymásra figyelésre egymás kikerülésére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: • alapjátékban: csillogó üvegpasztillák (dupló, lego, stb.) 1 db nagyméretű dobókocka, kártyák számképpel • továbbfejlesztett játékban: csillogó üvegpasztillák (dupló, lego, stb.) 2 db nagyméretű dobókocka, kártyák számképpel.
  12. Technikai igény: 1 db nagyméretű szőnyegre 1 db kisebb méretű szőnyeg, 1 db szék
  13. Az előkészítés feladatai: A szőnyegek és a szék elrendezése + kincsek elrendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: • Szőnyegek és a szék elrendezése 5 perc
  16. A játék megnyitása, nyitánya: • Játékszabályok ismertetése • Biztonsági szabályok ismertetése • Kártyák kiosztása • Kalóz kiszámolása
  17. A játék menete, játékszabályok: • A gyerekek körbeállják a nagy szőnyeget és megjegyzik a helyüket (csónak) • Kiosztjuk a számképes kártyákat (mindenki megmondja, hány pont van a kártyáján) • Kiszámolóval kiszámolják a kalózt, aki elhelyezkedik a nagy szőnyeg közepén lévő kisebb szőnyegen (sziget) álló széken kezében a dobókockával, körülötte a kincsekkel. • A kalóz dob a dobókockával • Azok, akiknek megegyezik a számkép a kockán lévővel, odamennek a szigetre és egy kincset visszavisznek a csónakjukba. A kalóz újra dob … így ismétlődik a játék. Körülbelül 10 x eljátsszuk és a végén összeszámoljuk a kincseket.
  18. A játék lezárása: Megköszönöm a játékot, megdicsérem a gyerekeket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Taps a legtöbb kincset összegyűjtőknek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az alapjáték továbbfejlesztése 2 db dobókockával. A kalóz két kockát dob el és a dobókockán lévő pontokat összeadjuk és az a feladat, hogy a kalózok saját számképükkel keressenek maguknak olyan párt, hogy a két kockán lévő összeg azonos legyen. Pl. 7 a kockán lévő összeg, akkor 1+6, 2+5, 3+4,)
  21. A játékvezető speciális feladatai: • A szabályok betartatása, a számképek ellenőrzése • Aki kudarcként éli meg, hogy nem vihet éppen kincset megvigasztalni, továbblendíteni, dicsérni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ujhelyi Edit