„Szempárbaj A játék ismertetése: A játékosok száma 12 fő. Megkérem a játékosokat, hogy üljenek le a körben elhelyezett székeken. A játék megkezdése előtt kiválasztok egy játékost úgy, hogy a többiek nem tudják kit választottam ki. A kiválasztás módja: kártyalapok közül húznak, aki a zöld tízest húzza, az lesz a kiválasztott. A játék ismertetése: Mindenki a székén ül, és váltásra nézzen a társai szemébe. Köztetek ül egy valaki, aki beszivárgott alakváltó űrlény, egy másik bolygólról jött, de nem tudjuk, hogy ki ő, mert valakinek felöltötte az alakját. Az a küldetése, hogy az emberek közül minél többet tudjon elrabolni a Földről. Ezt kacsintással tudja megvalósítani. Akire a kiválasztott játékos rákacsint az kiesik a játékból, vagyis őt megjelöli az űrlény elvitelre.Természetesen mindenki nagyon figyeli a másikat, mert igyekezniük kell megakadályozni a kacsintó rablásait. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, azt jeleznie kell, de egyenlőre nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakodnak. Ha viszont nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból, vagyis megjelöltek lesznek. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak, akkor is ,ha nem ő a kacsintó. Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak, akkor a kacsintó űrlény nyert és mindenkit sikerült megjelölni az elvitelre. Ha lefülelik, akkor a többiek nyernek, ők a Földön maradnak.”
Ürmösné Legény Aranka
Célcsoport: 10-14 é