A játék neve, címe: Villám Autók
A játék pedagógiai célja: fizikai bemelegítés, figyelemkoncentráció fejlesztése, gyorsaság, kitartás, mozgáskoordináció fejlesztése,
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: magas
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyermekek figyelmét egymás testi épségének megóvására, a hulahopp karika biztonságos és balesetmentes használatára az együtt játszás alapvető szabályaira. Biztonságos helyszín kialakítása: szőnyegek, asztalok áthelyezése a mozgástér szabaddá tétele.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: gyermekenként 1db hullahopp karika,
Technikai igény: síp
Az előkészítés feladatai: Csoportszoba berendezési tárgyainak áthelyezése (asztalok, székek, szőnyeg). Gyermekenként egy hulahopp karika előkészítése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nagycsoportosok segédkezhetnek a teremrendezésben, eszközök előkészítésében.
A játék megnyitása, nyitánya: : Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy versenypálya, amelyen kisautók versenyeztek! Ha az autók pontosan figyeltek, a síp szóra, időben bevezettek a box utcába, ahol a szerelők kicserélték a kerekeket, feltöltötték az autókat.
A játék menete, játékszabályok:Minden gyermek elvesz egy hulahopp karikát, amely az autók kormánya lesz. Az autók körbe haladnak az autópályán, a sípszóra megállnak, és minden gyermek leül a saját hulahopp karikájába. Következő sípszóra folytatódik a verseny. A gyors autók indulhatnak tovább versenyezni, a lassúak megpihennek a box utcában (ülve maradnak). A kisautóknak figyelni kell, a box utcában tartózkodó ( ülve maradt) társaik kikerülésére, a balesetmentes manőverezésre!
A játék lezárása: A játék befejeződik, ha a kisautók közül csak egy autó marad versenyben.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden gyermek a hulahopp karikájában ülve megtapsolja társait és önmagát. Megbeszéljük miért voltak győztesek az autók, hogyan tudtak gyorsulni, mire kellett nagyon figyelni. Gyerekekkel együtt értékeljük a figyelem koncentrációt, a segítségnyújtást, gyorsaságot, kitartást.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Sípszó helyett zöld és piros jelzőtáblákat használunk. Páros box utcákat hozunk létre (kettesével ülnek a gyerekek) a hulahopp karikákba. Szabad téren, udvaron játsszuk a játékot.
A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelnem kell a balesetmentes játékra, szükség esetén újra felhívni a figyelmet az együtt játszás során elvárt szabályokra!
A játékot lejegyezte: Tvergyákné Sóvári Piroska