A játék neve, címe: Nyúlvadászat
A játék pedagógiai célja: A résztvevők figyelme fejlődjön, próbálják megosztani figyelmüket! Vigyázzanak saját és társaik testi épségére! Igyekezzenek minél rövidebb idő alatt reagálni az új szituációra!
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmüket, hogy futás, húzás alkalmával figyeljenek egymásra.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Például énekórán nyuszival, vadásszal kapcsolatos dal tanulása.
A játék megnyitása, nyitánya: Egy kerettörténettel még inkább motiválni tudom a gyermekeket a játékra. Kerettörténetem: Képzeljétek el, hogy egy nagy kertben vagyunk, ahol rengeteg káposzta terem! Ezt a kertet egy vadász védelmezi azoktól a mindig éhes nyusziktól, akikről énekórán énekeltünk. A vadász célja, hogy elfogja a nyuszikat, amikor azok kihúzzák a káposztát a földből és behúzzák az éléskamrájukba. Ha el tudja kapni eközben, akkor a nyusziból káposzta lesz. Ha viszont a nyuszi túljár a vadász eszén és fürgébb is nála, akkor a káposzta is nyuszivá alakul. A játék majd addig tart, amíg minden káposzta elfogy.
A játék menete, játékszabályok:A kerttörténet elmondása után ismét átbeszéljük a játék menetét és szabályait kissé részletesebben. – Választunk egy vadászt, aki kiáll oldalra. – Választunk 4 nyuszit, akik egy kijelölt helyen egymás mellett egyenes vonalban, egymástól legalább kartávolságra állnak. Van két tanulóm, akik egy ideig felmentettek testnevelésből, de szeretnének ők is játszani. Ezért azt a fontos feladatot kapják, hogy jelölik azt a képzeletbeli vonalat, amely mögött az az éléskamra van, ahova a nyusziknak el kell húzni a káposztát. – A többi gyermek káposzta és a nyuszik előtt néhány méterrel egymás mellett hanyatt fekszenek. – Ha azt mondom, hogy nyúlvadászat, akkor indul a játék. A nyulak futnak a káposztákhoz, megpróbálják elhúzni a kamrába. Amelyik látja, hogy szalad hozzá a vadász, hogy megfogja, beszalad a kamrába. Ha a vadász nem tudta elkapni, és másik nyúl felé veszi az irányt, visszafut a félig kihúzott káposztájához , behúzza a kamrába. Ha ez sikerül, a káposzta nyuszivá válik. Ha közben mégis elkapják, belőle is káposzta lesz és lefekszik a többiek mellé.
A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha minden káposzta az éléskamrába került.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem, kinek tetszett a játék, ki hogy érezte magát a játék során. Mondja el , miért! Aztán én is elmondom, hogy örülök, hogy sikerült betartani a játékszabályokat, figyelni saját és a társak testi épségére. Adódott kis figyelmetlenség, megbeszéljük, legközelebb mit kellene másképp tenni. Tapasztaltam ügyes trükköket, kiemelem ezeket, hogy legközelebb mások is tudják alkalmazni.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék variálására jó lehetőség a nyulak számának változtatása./csökkentése, növelése/
A játékvezető speciális feladatai: Célszerű először 4-5 nyulat választani. Ha már jól megy a játék, látszik, hogy igyekeznek figyelni a vadászra és a többi nyúlra is, akkor egy új játékban lehet csökkenteni a nyulak kezdőszámát.
A játékot lejegyezte: Tüskéné Bernáth Andrea