JÁTÉKRA FEL!

Turzáné Kocsis Margit: Gombócfőzés, gombócok a fazékban

  1. A játék neve, címe: Gombócfőzés, gombócok a fazékban
  2. A játék pedagógiai célja: Külső világ megismerése, matematikai tapasztalatok szereztetése: kisebb – nagyobb; több – kevesebb; számfogalom fejlesztése; Mozgásos tevékenység: nagymozgások (futás) fejlesztése; téri tájékozódás fejlesztése; Szociális készségek: társsal való együttműködés fejlesztése;
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő méretű, akadálymentes tér biztosítása; Biztonságos eszközök használata;
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Szalagok; kisebb – nagyobb méretű műanyag karikák
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs technikai igény.
  13. Az előkészítés feladatai: A csoportszoba megfelelő helyén akadálymentes terület kialakítása; asztalok, székek elrakása, eszközök előkészítése, elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Esetleges segítség a székek elrakásában, szalagok elhelyezésében;
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szeretitek a szilvás gombócot? Akkor most gombócokat fogunk főzni! Én leszek a szakács, ti lesztek a gombócok!
  17. A játék menete, játékszabályok: Ti lesztek a gombócok! A gombócok keringenek, forognak, szaladgálnak egymás körül. Amikor azt mondom: Gombócok a fazékba! Minden gombóc belecsücsül egy fazékba (szalagba). Egy fazékba egy gombóc fér. Nehezítés: Most nagyobb fazekakat (karikákat) rakok le. Vannak köztük is nagyobbak és kisebbek. A nagyobbakba három gombóc fér, a kisebbekbe kettő. Amikor azt mondom, hogy: Gombócok a fazékba!, úgy helyezkedjetek el, hogy a nagyobb karikákba hárman legyetek, a kisebbekbe ketten, vagy egyedül.
  18. A játék lezárása: Megfőttek a gombócok! Az elkészült gombócokat megcukrozzuk, és mehetnek a tálcára (szőnyeg).
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem azokat a gyerekeket, akik figyeltek a helyes megoldásra játék közben is.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Azok a gyerekek, akik szeretnék tovább folytatni a játékot, megkapják a karikákat, és saját szabályok felállításával folytathatják esetlegesen a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok folyamatos ismétlésével a figyelem fenntartása, esetleges visszajelzésekkel a problémamegoldó gondolkodás motiválása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az alapjátékot (Mókusok a házban) gyakran játsszuk szabadidőben is, mert a gyerekek egyik kedvence
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Turzáné Kocsis Margit