JÁTÉKRA FEL!

Türiné Bányai Mariann: Játék plüssökkel kiscsoportos korú gyermekek számára.

A játék neve, címe: Játék plüssökkel kiscsoportos korú gyermekek számára.

A játék pedagógiai célja: Reakciókészség, szem-kéz koordináció, figyelem fejlesztése.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Mozgásos játék, ezért a csoportszobában a közeli asztalokat,székeket kicsit odébb kell helyezni, közelben lévő polcokról törékeny eszközöket el kel rakni. Portalanítás, padló feltörlése, a por és az esetlegesen ott maradt apróbb játékok elrakása végett.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Plüssjátékok

Az előkészítés feladatai: Megfelelő hely biztosítása. Asztalok, székek oldalra tétele. Egy szalag leragasztása a földre.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segíthetnek a székek elrendezésében, és a padlón maradt apróbb játékok elpakolásában.

A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekek! Plüssökkel fogunk játszani. Mindenki tegye rá a vonalra a kedvenc plüssjátékát. Szomorúak, hogy ott ülnek a vonalon,ezért menjetek értük. De figyeljetek! Megmondom,hogy hogyan….

A játék menete, játékszabályok:A gyerekek a csoportszobában a földre ragasztott vonalra teszik kedvenc plüssjátékukat, majd kb 4-5 méterre egymás mellé állnak. Jelre / taps, vagy sípszó / a következő tevékenységeket végzik:

1. Jelre odafutnak, felveszik a plüsst,majd visszaállnak. Jelre visszateszik,majd visszaállnak.

2. Négykézláb megy a plüssért és szaladva jön vissza. Szaladva viszi vissza és négykézláb jön a helyére.

3. Páros lábon szökdelve megy a plüssért és szökdelve jön vissza. Szökdelve teszi a vonalra.

A játék lezárása: Dicsérettel zárom és jelzem a gyerekeknek,hogy a plüssjátékok már biztosan elfáradtak,de ha kipihenik magukat, biztosan lesz kedvük, majd újra játszani.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés szóban, pozitív elemek kiemelésével: Pl.: Gyorsan futottál, ügyesen ültetted a vonalra a macidat, úgy szökdeltél,mint egy labda stb..

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A gyerekek véleményét is kikérem, hogy milyen mozgásformákkal lehet még eljutni a plüssökhöz.

A játékvezető speciális feladatai: Megfelelő tér biztosítása a balesetveszély elkerülése miatt, elég hosszú vonal felragasztása, hogy minden plüss kényelmesen elférjen és ne legyen tolongás.

Egyéb/megjegyzés: A tevékenység alatt használ módszerek: Bemutatás módszere a játék ismertetésével. Beszélgetés módszere. Gyakorlás módszere a játéktevékenység alkalmazásával. Ellenőrzés módszere a tevékenység közbeni helyes feladatvégzésről. Folyamatos dicséret. A végén értékelés pozitív jegyek kiemelésével.

A játékot lejegyezte: Türiné Bányai Mariann