JÁTÉKRA FEL!

Turbuczné Simon Judit: Robotjáték

  1. A játék neve, címe: Robotjáték
  2. A játék pedagógiai célja: Jobb, bal gyakorlása,térben tájékozódás,együttműködés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztessük a résztvevőket , hogy a robotok találkozásánál figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A jétéktér kijelöléséhez kötél, vagybója.
  12. Technikai igény: A játékhoz semmilyen technikai kellékre nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: A pálya kijelölése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs szükség a résztvevők bevonására az előkészületekben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt a résztvevők tetszőleges hármas csoportokat alakítsanak ki. Játékszabály ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kialakított 3-as csoportokból 2 robot 1 pedig az irányító.Mivel a játék 3×1 percig tart így mindenki lesz egyszer irányító. A pályán a robotok háttal állnak egymásnak tetszőlegesen elhelyezkedve a játéktéren. Jelre lassan lépkedve haladnak úgy , hogy az irányító a robotok jobb, bal vállát megérintve változtathatnak irányt. Jobb váll érintésre jobbra, bal váll érintésre balra fordulnak. Ha bármely robot kilép a játéktérről 1 pontot kap a csapat. Ha ütköznek a robotok akkor mindkét csapat kap 1 pontot, de a játék folytatódik.A kapott pontok a játékidőn belül összeadódnak. Az a csapat győz akinek kevesebb pontja lesz
  18. A játék lezárása: A játéknak a játékidő letelte után van vége.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapat dicséretet, tapsot kap.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet kieséssel is játszani.Aki kilép a játéktérről vagy ütközik kiesik. Az a csapat győz aki a játékidő végén a játéktéren van.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes először kipróbálni, hogy a robotok az irányító érintésére hogyan mozognak.
  22. Egyéb/megjegyzés: Jó hangulatú játék
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Turbuczné Simon Judit