JÁTÉKRA FEL!

Tricskó Márta: 100 (szomorú) labda

  1. A játék neve, címe: 100 (szomorú) labda
  2. A játék pedagógiai célja: Ráhangolódó játék a további feladatokra. Célja: a megfelelő hangulat, oldott légkör kialakítása. Feszültség, gátlások oldása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A terem rendjének kialakítása. Azon tárgyak eltüntetése, amelyek baleset forrásai lehetnek. A tanulók figyelmének felhívása az ütközés elkerülésére. Mozgáskorlátozott társukra figyeljenek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 100 labda kötél
  12. Technikai igény: Nincs technikai igénye
  13. Az előkészítés feladatai: A padok összetolása. A térelválasztő kötél kihelyezése. A labdák helyszínre hozatala. A gyerekek két csapatának kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekeket nem kellett ösztönözni, szívesen vettek részt a játékban, mert érdekelte őket a sok színes labda.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék megnyitásaként kerettörténetként elmeséltem, hogy ezek a labdák olyan tulajdonsággal rendelkeznek, hogy minél kevesebb van belőlük, annál vidámabbak a gyerekek, mert ezek szomorú labdák. Így aztán meg kell tőlük szabadulni minél hamarabb. De azok se csüggedjenek, akikhez átkerül, mert van ellenük védekezés, ezt pedig úgy hívják: visszavágó.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék kezdetén a kerettörténet után ismertettem a szabályokat. – A cél a labdák átjuttatása a másik oldalra, az "ellenség" térfelére. – A játék akkor kezdődik, ha azt mondom: "Elkészülni, vigyázz, rajt!" A "Rajt" elhangzásától kezdve lehet dobni a labdákat. – Fél percig tart a játék. – Az utolsó 10 másodpercet visszaszámolom, amikor a "Nulla" elhangzik, már nem lehet dobni. – Egyszerre egy kézben csak egy labda lehet. Tehát egy gyerek egyszerre max. két labdát dobhat el. – Az "akadályok" alá beguruló labdák is számítanak. – 3 forduló lesz, hogy biztosan ne alakuljon ki olyan helyzet, hogy döntetlen. Ezután elkezdődött a játék. A gyerekek nagyon élvezték. A számolás úgy történt, hogy mindkét csapatnál beleszámoltuk a zsákba a labdákat minden forduló után.
  18. A játék lezárása: A játék lezárása az eredményhirdetéssel történt meg. Valamint a gyerekek kérték, máskor is játsszunk ilyet, amit megígértem, s teljesíteni is fogom.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az értékelés tulajdonképpen a győztesek kihirdetésével kezdődött. A gyerekek elmondták, milyen érdekes játék volt, s mennyire élvezték. Jutalmazásra nem volt külön szükség, maga az élmény volt a jutalom. Valamint az ígéret, fogunk még ilyet játszani.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Variációja lehet az ismert 101 labda. Esetleg az, hogy bizonyos színű labdáktól meg kell szabadulni, de valamelyik színt gyűjteni kell (mindkét csapatnak azonosat). Az is lehet egy variáció, amikor egyszerre több labdát is lehet dobni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A speciális feladat csak az időmérés volt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Egyetlen probléma merült fel, a térfeleket elválasztó kötél könnyen elmozdult a helyéről, ezért a jövőben más módot kell választani a térfelek elválasztására.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/open?id=0B7QINJDARcpSY1l2ajc3cGYwRHM
  24. A Játékot lejegyezte: Tricskó Márta