JÁTÉKRA FEL!

Tőzsér Anna Mária: Bang-bang

  1. A játék neve, címe: Bang-bang
  2. A játék pedagógiai célja: A versenyhelyzet fokozása. Angol szakos tanárként úgy gondoltam, hogy a szókincs ismétlésére, fejlesztésére illetve igeidők gyakorlására egyaránt hasznos lehet.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Arra érdemes figyelni, hogy elegendő hely legyen a kör kialakításához, és hogy kényelmesen lehessen guggolni, ezért a tanteremben pár padot tovább kell tolni. A játékosok figyelmét fel kell hívni, hogy egymásra figyeljenek guggoláskor illetve helyváltoztatáskor.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: Semmilyen technikai kellékre nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszínt rendezzétek be úgy, hogy körben állva biztonságban tudjatok játszani. A tanteremben általában néhány padot tovább kell tolni, hogy legyen megfelelő hely.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A részvevőknek az a feladatuk hogy gondolkodjanak témakörökben. Itt érdemes megbeszélni, hogy szókincsismétlés vagy nyelvtan legyen a téma.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető megkéri a részvevőket, hogy alkossanak egy kört, majd a közepébe lépve elmondja a kerettörténetet és ismerteti a játékszabályt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak az osztályteremben, aki a kör közepén áll – az aktuális játékvezető – pedig elkezdi a játékot. Rámutat az egyik játékosra, és elmondja az általa kiválasztott témakört (pl: család, turizmus, időjárás, kereskedelem, de lehet nyelvtani jellegű is, akár igeidő, akár melléknévfokozás, rendhagyó igék). A játékos, akire rámutatott, leguggol és a tőle jobbra és balra lévő két játékos fog párbajozni. Aki elsőre mondja ki a helyes választ a kör közepébe lép, rámutat egy következő játékosra és mondja a következő általa választott témakört. A párbaj vesztese az a játékos, akinek nem sikerül elég gyorsan válaszolnia, kiesik a játékból és helyet foglal a padjában. A játékot idegen nyelven is lehet játszani.
  18. A játék lezárása: Mivel a célom a versenyhelyzet fokozása a hibázó, illetve hosszabb reakcióidőt igénylő játékosok kiesnek. A játéknak akkor van vége, amikor hárman maradnak, mert már nem alkalmazható megfelelően a játékszabály (legalább négy játékosra van szükség).
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosoknak megköszönöm az aktív részvételt, megdicsérem őket. A három győztest a kisebb osztályokban piros ponttal, nagyobb osztályokban kis ötössel díjazom.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a részvevők úgy szeretnék, hogy egy győztes legyen, akkor több kiesős kört is végig lehet játszani, és akinek a legtöbb győzelmet szerzi az lesz a nyertes.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat érthetően kell ismertetni. Igazságosnak kell lenni
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalataim szerint a tanulók szeretik a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tőzsér Anna Mária