JÁTÉKRA FEL!

Tóthné Pálúr Anna: Szegény kicsi kutya! (Ach du armer kleiner Hund!)

  1. A játék neve, címe: Szegény kicsi kutya! (Ach du armer kleiner Hund!)
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők vidáman játszanak együtt, miközben egyetlen egy konkrét mondatot ismételnek egymás után és az állathangokat.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy figyeljenek egymásra, tartsák a diszkrét távolságot egymástól.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Eggyel kevesebb szék körberakva, mint amennyi játékos, de a szabadban székek nélkül, állva is játszható.
  12. Technikai igény: A játékhoz táblára, krétára vagy táblafilcre van szükség, ha teremben játszunk, de ez elhagyható, ha haladó szintű nyelvtudással rendelkeznek a résztvevők.
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, hogy körben legyen eggyel kevesebb szék, mint a játékosok létszáma. A tábla – ha van – legyen látható és olvasható minden játékos számára.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a résztvevőkkel megbeszéljük, milyen állatneveket tanultunk az elmúlt órákon, és melyik állat milyen hangot ad ki németül. Ezeket a kifejezéseket rögzítjük a táblán is. Minden állat kap egy jelzőt is, pl. kicsi kutya (kleiner Hund) / vau (wau), fekete cica (schwarze Katze) / nyau (miau), piros kakas (roter Hahn) / kukurikú (kikeriki), fehér bárány (weisses Schaf) / bee-bee (mee-mee), nagy tehén (grosse Kuh) / bú (muh) stb.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék elején elmondom a kerettörténetet: Egy kiskutya elkóborolt, és találkozol vele az utcán. Odajön hozzád, és szívszorító hangon ugat neked, hogy fogadd be. De te józan maradsz, és hallgatsz szüleid tanácsára, hogy kóbor kutyával óvatosan kell bánni, így éppen hogy csak megsimogatod, de mosoly nélkül mondod: Szegény kicsi kutya! (Ach, du armer kleiner Hund!)
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek, Te pedig középen állsz, majd odamész egyik játékoshoz, leguggolsz előtte, és szívszaggató hangon elkezdesz ugatni: vau-vau. A megszólított játékosnak meg kell simogatnia téged, és annyit kell mondania, hogy: Szegény kicsi kutya! (Ach, du armer kleiner Hund!), miközben nem szabad elmosolyodnia. Ha elmosolyodik, helyet cseréltek, és ő lesz a kutya. Ha mosoly nélkül el tudja mondani a mondatot, akkor tovább kell menned egy másik játékoshoz, és neki ugatni, hogy megsajnáljon.
  18. A játék lezárása: A játék célja az, hogy egymást megnevettessék a játékosok mindenféle mimika és gesztikuláció segítségével, és eközben mindenki jót szórakozzon.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, és kérdezd meg, hogy érezték magukat!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot játszhatod különféle állatnevekkel, mint fent említettem már: Szegény kicsi kutya! (Ach, du armer kleiner Hund!) / vau (wau), Szegény fekete cica! (Ach, du arme schwarze Katze!) / nyau (miau), Szegény piros kakas! (Ach, du armer roter Hahn!) / kukurikú (kikeriki), Szegény fehér bárány! (Ach, du armes weisses Schaf!) / bee-bee (mee-mee), Szegény nagy tehén! (Ach, du arme grosse Kuh!) / bú (muh) stb. A kerettörténet ugyanaz, hogy az állat elkóborolt, és találkozol vele.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a kifejezéseket újra és újra elismételni. Segíteni a játékosoknak, hogy kimondják a teljes mondatot. Folyamatosan figyelned kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is, ne másszanak rá a másikra, ne simogassák agyon a másik játékost, csak amennyire diszkréten megy! A játékot a résztvevők nyelvtudásához mérten lehet csak egy állatnévvel játszani, vagy haladóknál már átváltani másik állatra/állathangra, amíg a játékot élvezik a résztvevők.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóthné Pálúr Anna