JÁTÉKRA FEL!

Tóthné Nagy Rita: Kihez repül…?

  • A játék neve, címe: Kihez repül…?
  • A játék pedagógiai célja: Közösségépítés, a közös játék öröme, egymásra figyelés, koncentráció és figyelem fejlesztése, kisebbeknél a kommunikáció fejlesztése is.
  • A játék jellege: Ismerkedős
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: szabad terület, megfelelő mozgástér, füves rész az esetleges elesésekből kisebb ütődés érdekében
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: -5,5+,7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: plüssállatok
  • Technikai igény: nincs különösebb technikai igénye
  • Az előkészítés feladatai: helyszín és a kellékek kiválasztása
  • Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: választási lehetőség a kellékek közül
  • A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek figyelmének felkeltése, meghívása.
  • A játék menete, játékszabályok: Köralakítás, plüss közös elnevezése jelzős szerkezettel, először csak egy plüss továbbadása (“Ez a rózsaszín nyuszi nem Ritához jött, hanem Regéhez repül!”), majd fokozatosan még két plüss bevonása a játékba. Akinél a földre pottyan, az kiesik.
  • A játék lezárása: Mivel gyors játék, így több kör is lejátszható rövid időintervallumon belül. A játék vége a gyerekek kedvének függvénye.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az értékelés szóbeli dicséretek, a “győztesek” megtapsolják a kiesetteket, hiszen általuk is maradhattak tovább játékban. A feldolgozás alapja olyan beszélgetés, mely az érzelmekre utaló kérdésekből tevődik össze.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejlesztés, variáció lehet, ha a kieső nem kívül áll a körön, passzív állapotba vonulna, hanem a kör közepén mozogva próbálná megszerezni az egyik repülő plüsst, így visszakerülhetne a játékba.
  • A játékvezető speciális feladatai: Játék közben a gyerekek nagy kreativitásuk miatt hamar átírják a játékszabályokat (“…hanem az égben van”), így háttérbe szorulhatnak a pedagógiai célok és magatartási gondok is felmerülhetnek. A játékvezetőtől ez kreatív improvizációt igényel. Esetemben -mivel óvodás és kisiskolás korú gyermekek játszottakelmagyaráztam, hogy a játék része, hogy a plüssállataink “félnek a magasban és vigyáznunk kell rájuk”.
  • Egyéb/megjegyzés: Pozitív visszajelzés volt a gyerekek jókedve, néhány sugárzó-mosolygó arcocska és sok-sok nevetgélés. A játék -mivel pedagógusként célcsoportjaimmal tanév közben játszunk és ekkor még nyári szünet volt- több másik játékkal együtt egy születésnapi összejövetelen valósult meg.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Tóthné Nagy Rita