JÁTÉKRA FEL!

Tóthné Juhász Ildikó: Számkavalkád

  1. A játék neve, címe: Számkavalkád
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem, matematikai gondolkodás logika fejl.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: papír, ceruza v. filc
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Minden papírlapra külön-külön felírni a számokat 0-9 ig. Ezt annyi példányban ahány csapat van.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Első, hogy alkotunk 2 csapatot ( v többet ). Minden csapat kitalál magának egy saját nevet. Ha ez megvan akkor játszunk a számokkal egy kicsit amik a lapon vannak. Megbeszéljük mindenki látja-e, ismeri-e a rajta lévő számokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden játékos kapott 3 de akadt olyan akinél 4 lap is volt.( Ezekre a lapokra rajzoltam rá a számokat.) A játék vezetője ez esetben Én ráhangolódás képpen mondtam egy kétjegyű számot pl. 18 ekkor meg kellett keresni a papírok között az 1-t és a 8-t, és ezeket egymás után helyes sorrendbe tenni (1,8, nem pedig 8,1,). Az a csapat kap egy pontot amelyik hamarabb kiteszi az adott számot a helyes sorrendben. Amikor már ment a kétjegyű jöttek a háromjegyűek, és a végén nehezítésként mert nagyon belejöttek és most tanulják a szorzótáblát, szorzásokat mondtam és annak az eredményét kellett felmutatni. A vége felé már letettük a lapokat a földre és onnan keresték ki a gyerekek az eredménynek megfelelő számokat.( 6 fő játszotta sok volt a kezükben a lap). Mi 10 pontig játszottunk.
  18. A játék lezárása: Eredményhirdetés, a győztes csapat megtapsolása, gratulálás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Harmadik negyedik osztályban alapműveletek automatizálásában, helyiérték tanulásánál segítség lehet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Odafigyelni a játék menetére, mindenki vegyen rész a gyengébbek is, elakadásnál segítségnyújtás, rávezetés.
  22. Egyéb/megjegyzés: Legközelebb filccel írom a számokat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóthné Juhász Ildikó