JÁTÉKRA FEL!

Tóth Magdolna: Noé bárkája

  1. A játék neve, címe: Noé bárkája
  2. A játék pedagógiai célja: Páralakítás véletlenszerűen, állatok mozgásának felidézése, felismerése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy mozgás közben figyeljenek egymásra és ne ütközzenek össze.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: állatnevek cédulákon
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: – Állatneveket kell készíteni cédulákra. Minden állatnévből kettőt. – Amennyiben tanteremben játszunk, toljuk félre a padokat, székeket úgy, hogy biztonságosan tudjanak játszani a gyerekek. – Kijelölni a bárka képzeletbeli helyét.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem rendezésébe kérhetünk segítséget.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet és játékszabályok ismertetése. Kerettörténet: Építettem egy bárkát (játékvezető) Isten parancsára, megmentsem a Föld állatvilágát az özönvíztől. Minden állatból kettőt (egy hímet és egy nőstényt) vihetek fel a bárkára. De az állatok elkeveredetek egymástól. A játék célja: hogy az állatok megtalálják a párjukat. Az állatok nem beszélnek és az özönvízen kívül más veszély fenyegeti őket, ezért nem hallatnak hangot sem, csak a mozgásuk alapján felismerhetőek.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, a játékvezető a kör közepéről irányítja a játékot. – Mindenki húz egy cédulát, amit nem mutat meg másnak. – Innentől kezdve beszélni, hangot kiadni nem szabad. – A „kersés indul” játékvezetői felszólításra mindenki elkezdi utánozni az általa húzott állat mozgását. Közben figyeli, hogy ki végez hasonló mozgást. – Ha a játékosok párt találnak, együtt elvonulnak a képzeletbeli bárkára.
  18. A játék lezárása: – Ha mindenki megtalálta a párját véget ér a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Részvétel megköszönése, tapasztalatok, vélemények összegzése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A párok kialakulása után más páros játékot kezdhetünk. A pár egyik tagja bemutatja a mozdulatot a többi játékosnak, akik kitalálhatják milyen állatról van szó.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni arra, hogy az egymásra talált párok „felszálljanak” a bárkára, ne akadályozzák a többiek párkeresését. Figyelni, hogy a játékosok hanggal ne segítsék egymást. Figyelni kell a játékosok fizikai biztonságára!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Magdolna