JÁTÉKRA FEL!

Tóth Lászlóné: Karmesterjáték

  1. A játék neve, címe: Karmesterjáték
  2. A játék pedagógiai célja: a nagymozgás, a finommotorika, a figyelem , a ritmuskészség, térorientáció fejlesztése. A gyerekeknek figyelniük kell egymásra és együtt kell működniük.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincsenek
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: nem szükséges előkészület
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekekkel kört alkotunk. „Nagyon figyeljetek rám! Ma olyat játszunk, hogy én leszek a karmester, ti pedig a zenekarom.El fogok indítani egy mozdulatot. A soron következő kisgyerek ismételje meg. Így haladjon a mozdulat, amíg vissza nem ér hozzám. Vigyázzatok, nagyon figyeljetek a ritmusra!” (A kolléganőm segített annyiban, hogy egyenletes mérőt tapsolt a gyerekeknek.)” ( A kerettörténetet jobban kidolgozhattam volna, bár szerencsére a gyerekek fantázia dúsak. Elég néhány mondat és ők azonnal kiegészítenek, beleélik magukat. Nevet adtak a zenekarnak. )
  17. A játék menete, játékszabályok: Egyszerű mozdulatot mutattam a gyerekeknek. pl. jobb kezemmel megfogtam a bal vállamat, bal kezemmel jobb fülemet stb. A mellettem álló gyermek leutánozta, majd láncszerűen, ritmusban haladt a mozdulat tovább. Amikor visszaért hozzám, és úgy láttam, hogy megértették a feladatot, új mozdulatot indítottam. Néhány kör után megbeszéltük, hogy versenyzünk. Aki elrontja, az kiesik a játékból. Aki utoljára marad, az nyeri meg a versenyt.
  18. A játék lezárása: A játék addig tartott, amíg meg nem lett a győztes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztest kihirdettük, megtapsoltuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több fejlesztési lehetőséget is gondoltam a játékkal kapcsolatban. Például gyorsabban indítom a következő mozdulatot, vagy több mozdulatot indítok egyszerre, vagy elindítok egy mozdulatot, a következő ember megismétli és egyet hozzátesz, így adja tovább.
  21. A játékvezető speciális feladatai: speciális feladatom nem volt a játékkal kapcsolatban.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Lászlóné