JÁTÉKRA FEL!

Tóth Judit Gabriella

"Szembekötősdi 1. Kerettörténet kicsiknek Képzeljétek el, hogy hozzánk is beköszönt a tél. Jégkirály/nő észrevétlenül jár-kel az emberek között, de tekintetével megfagyasztja az embereket. Akire rákacsint, azt megérinti a hideg levegő és megdermed. (Vagyis, akire rákacsintott az kiesik a játékból.) Az emberek nagyon figyelnek, hogy észrevegyék a rejtőzködő Jégkirályt/nőt. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt kell mondania Láttam!, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy pontosan kire gyanakszik. Szövetségeseket kell keresnie. Meg kell várnia, hogy még ketten felismerni véljék a dermesztő jégkirályt/nőt. Ha már három játékos mondja azt, hogy Láttam!, vagyis sejtik, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ennek a játékosnak meg kell mondania, hogy ő a kacsintó vagy sem. Ha nem, folytatódik tovább a játék. 2. Felső tagozatosoknak, középiskolásoknak Képzeljétek el, a világ legszuperebb, legbiztonságosabb kutatólaboratóriumában vagyunk, ahol egy óvatlan mozdulat miatt egy veszélyes vírus kiszabadult, aki kacsintással megfertőzi az áldozatait. (Vagyis, akire rákacsintott az kiesik a játékból.) A kutatók lázasan figyelnek, hogy észrevegyék a rejtőzködő vírust, hogy megóvják a Föld lakosságát tőle. Ha valaki észreveszi, hogy ki a vírus/ azaz a kacsintó, akkor azt kell mondania Láttam!, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy pontosan kire gyanakszik. Meg kell várnia, hogy még ketten felismerni véljék a kíméletlen vírust. Ha már három játékos mondja azt, hogy Láttam!, vagyis sejtik, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ennek a játékosnak meg kell mondania, hogy ő a kacsintó vagy sem. Ha nem, folytatódik tovább a játék."

Tóth Judit Gabriella
Célcsoport: 5-9 év,10-14 év,>15