JÁTÉKRA FEL!

Tóth Imréné: Kutyabefogó.

A játék neve, címe: Kutyabefogó.

A játék pedagógiai célja: Memória, megosztott figyelem, mozgáskoordináció fejlesztése, kutya szeretetére nevelés.

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívása a nyakörvvel vagy pórázzal való bánásmódra.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Nyakörv, vagy póráz.

Az előkészítés feladatai: Gyűjtsünk kutyaneveket! A célcsoport ne legyen elutasító a kutyákkal szemben!

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Gyűjtsünk kutyaneveket!

A játék megnyitása, nyitánya: A kutyamenhely tulajdonosa segítséget kért tőletek, mert megszöktek a kutyák. Az a feladat, hogy be kell fogni az elkóborolt jószágokat.

A játék menete, játékszabályok:Egy önként jelentkező lesz az elfogó ember nyakörvvel, vagy pórázzal a kezében, a kör közepén, a többiek körben állnak és ők lesznek a kutyák. A körben állók választanak egy kutyanevet. Az elfogó úgy tudja a kutyát befogni, ha megérinti a pórázzal a játékost mielőtt az kimondja egy másik kutya nevét. A befogott kutyának ki kell állni a körből.

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha az összes kutyát befogta a középen álló játékos. A következő körben legyen más az elfogó és válasszanak más kutyaneveket!

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a játékosoknak. Köszönet a részvételért. Milyen érzés volt segíteni a kutyákon? Mennyire volt nehéz összehangolni a hallásod és mozgásod? Mennyire okozott nehézséget megjegyezni a neveket? Összességében hogy érezted magad a játék során (smiley figurák felhasználásával pl. mosolygós vagy sírós)?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha többen játsszák a játékot, akkor lehet bármilyen állatnevet, vagy növénynevet (de el tudom képzelni bármilyen szaktantárgyi fogalmak használatával is) választani és a megérintett játékos nem esik ki, hanem ő kerül középre.

A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy az érintés ne legyen ütés, vagy durvaság ne jelenjen meg a játék során.

Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot személyre szabottan találtam ki, mármint az átalakítását egy korábbi játéknak (kézre csapó); a családommal játszottam, akik mind szeretik a kutyákat és a lányomék is, én is menhelyről fogadtuk örökbe a kutyánkat.

A játékot lejegyezte: Tóth Imréné