JÁTÉKRA FEL!

Tóth Gábor: A plüsselkapó játék

  1. A játék neve, címe: A plüsselkapó játék továbbfejlesztése(középkezdés)
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Egymásra való odafigyelés, nem tépjük ki a másik kezéből az eszközöket.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: ugrálókötél, kisméretű gumi karika, mez, piros szalag, bólya
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, hogy ott körben állva/ülve, biztonságosan tudjunk játszani. A bójákkal kijelölni azt a vonalat, ami mögül indulhatnak, Kötelek, gumikarikák elhelyezése a játéktér közepére.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mezek, szalagok kiosztása és felvétele, csapatosztás
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mondd el a játékszabályokat, Balesetveszélyre való figyelemfelhívás.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok a kötél két oldalán a bóják mögött állnak. Te pedig a játéktér széléről irányítod a játékot. A játék lényege, hogy csak az indulhat a karikákért, akit mondasz. Lehet ez csak a lányok, csak a fiúk, csak a mezesek stb. A lényeg, hogy melyik csapat gyűjti be a legtöbb karikát. • Próbajáték: csak a mezesek rohannak középre a karikákért • Most csak a piros szalagosok • Most mindenki • Most csak a kék pólósok
  18. A játék lezárása: Elegendő, ha a játék élményéért játszatok, következmény és versenyhelyzet nélkül! Ebben az esetben a játéknak, a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve Te vethetsz véget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Többféle eszközt be lehet vetni a játék során, több karikát, a játékosok felvehetnek mezt, különböző színű szalagot amivel még izgalmasabb lesz a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a játékszabályok betartását!
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Gábor