JÁTÉKRA FEL!

Tóth Annamária: Mézgyűjtés

  1. A játék neve, címe: Mézgyűjtés
  2. A játék pedagógiai célja: Gyorsaság, reflex, reakció idő fejlesztése Térbeli tájékozódás fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A székek elhelyezésénél figyelembe kell venni, hogy ne helyezzék túl közel egymáshoz, különben összeütközhetnek.Játék kezdése előtt ezt óvónéni ellenőrzi
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: Székek
  13. Az előkészítés feladatai: Termet berendezzük a játékhoz, minden gyerek aki játszik megfog egy széket, és azt a térben szétszórtan elhelyezzük, figyelve arra , hogy ne legyenek egymáshoz túl közel
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: „Ki játszik ilyet..” kis dal játékra felhívás céljából.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mackók vagyunk, minden kis mackónak a barlangja lesz a széke.Elmegyünk mézet gyűjteni, de ha nem vagyunk elég óvatosak, akkor a méhecskék nem adják könnyen a mézet, és megtámadhatnak. Barlangba menekülhetünk meg a méhek elől.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenkinek van egy saját széke, (medvebarlang). Amikor a játékvezető azt mondja hogy „mézgyűjtés”, akkor séta, körözés a szék körül, majd ha elkiáltom magam hogy „méhek”, akkor gyorsan le kell ülni(bemenekülni a barlangba)
  18. A játék lezárása: Az a mackó ügyes, aki egyből leült a székre. (3-4 évesek) Az utolsó mackó, aki utoljára ült le a székre kiesett (ezt a verziót nem játszottuk kudarc elkerülése végett, 3-4 évesekkel), aki utoljára maradt, leggyorsabb, az nyert. (nagyobbakkal kiejtős verzió)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkit megdícsérek, a nyertest végén megtapsoljuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet csalafintaságot belevinni kisebbeknél is a játékba: utánozni kell az óvónénit, ha leül az óvónéni a székre nekik is le kell ülni, ha csak úgy tesz mintha leülne a székre(csak felette guggol), akkor ne üljenek le Lehetne úgy is játszani(székfoglaló játékhoz hasonlóan) hogy nem csak saját székre ülhet, hanem lehet össze vissza sétálni, és a "méhek" figyelmeztetésnél más székre is leülhet. Eggyel kevesebb a szék mint gyerek.(ezt nagyobbakkal játszanám 5-6 évesekkel)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Baleset megelőzés(össze ne koccanjanak, székek egymástól való távolságának ellenőrzése, illetve folyamatos szóbeli figyelmeztetés hogy nehogy összekoccanjanak)
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Annamária