JÁTÉKRA FEL!

Tóth Anita: Lufis kihívás

  1. A játék neve, címe: Lufis kihívás
  2. A játék pedagógiai célja: Az iskolához szükséges képességek fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Minimális. A résztvevők számával megegyező, egymástól eltérő színű lufik. Színkártyák (fehér lap, olló, színes filcek, vagy bármilyen színező eszköz)
  12. Technikai igény: fehér lap, olló, színes filcek, vagy bármilyen színező eszköz a kártyák elkészítéséhez
  13. Az előkészítés feladatai: Színkódos kártyák elkészítése. A kellékek elhelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt akár közösen is elkészíthetitek a színkártyákat. Ez lehetőséget ad egymás megismerésére (pl. Neked melyik a kedvenc színed?), szókincs és finommotorika (színezés, vágás) fejlesztésére. Ez a feladat plusz időt igényel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden gyermek mutatkozzon be (keresztnév) Érdeklődés felkeltése. Kör alkotása. A játékvezető a kör közepén áll, a gyerekek köré ülnek. Kerettörténet: Lufi Benő bemutatása (A játékvezetőnél van egy előre felfújt lufi (ő Benő), aki messzi földről érkezett egy csomagban a társaival. A többi lufi még a csomagban lapul, és új kispajtásra (a gyerekekre) vár, hogy játszhassanak. – Színkártyák húzása. (Minden résztvevő húz egy kártyát) -A kártyákon látható színnel megegyező lufi kiválasztása -Lufifújás. A játékvezető minden résztvevő felfújt lufijára csomót köt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kihívás feladatait mindig azalatt az idő alatt kell teljesíteni, amíg a lufi a levegőben van. Az első kihívás: A játékosok körben állnak, Te pedig a kör közepéről irányítod a játékot – zöld (Annak a játékosnak, akinél a zöld lufi van, gyorsan mondania kell a saját nevét. Az első kör után ezt azzal nehezítem, hogy fel kell dobnia a lufit, és mielőtt elkapná, ki kell mondania a saját nevét) – jobbra (Mindenkinek át kell adnia a tőle jobbra álló társának a lufit) – piros (Annak a játékosnak, akinél a piros lufi van, gyorsan rá kell vágnia, hogy kitől kapta) Második kihívás: Dobd fel a lufit…..mielőtt elkapnád.. -Tapsolj egyet -Számolj el ötig! -Fordulj körbe! -Dobbants egyet! -Ugorj fel! Harmadik kihívás: Dobd fel a lufit…mielőtt elkapnád… -Érintsd meg mindkét kezeddel a fejed, és mondd „a fejem”! Figyelj, háromra! -Érintsd meg mindkét kezeddel a válladat, és mondd „a vállam” -Most a térded— -Most a bokád… -Most fogd meg egy pillanatra a jobb kezeddel a bal füledet, és mondd „a fülem”. A játékot ne szakítsd meg, ha egyik-másik résztvevő kudarcot vall az egyes feladatok során! Ilyenkor állj vele szembe, bátorítsd, és egyszer ismételjétek meg a feladatot. Ha akkor sem megy, akkor haladj tovább a játékkal. „Figyelj! Mondom a következőt!”
  18. A játék lezárása: A cél a képességek fejlesztése, ezért nem javaslom, hogy a játékot kiesésre játszd. Minél tovább játszik egy résztvevő,annál több lehetősége van kipróbálnia magát, és gyakorolni. Elegendő, ha a játék élményéért játszatok, következmény és versenyhelyzet nélkül! Ebben az esetben a játéknak, a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve Te vethetsz véget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindig dicsérd meg a játékosokat! Kérdezd meg, hogy kinek hogy tetszett a játék, milyen tapasztalatokat szereztek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amennyiben már ismerős csapattal játszuk a játékot, tisztában vagyunk a képességeikkel, akkor a versenyhelyzet fokozására kiesősre is lehet alakítani. A feladatokat nehezíthetjük, esetleg két tevékenységet is lehet egyszerre betenni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel iskola előtt álló, de még óvodás gyerekekkel játszunk, ezért fontos, hogy figyeljük a visszajelzéseiket, reakcióikat játék közben. Legyünk rugalmasak. Ha kell tudjunk változtatni menet közben is a játékon.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Anita