JÁTÉKRA FEL!

Tóth Adrienn: Hógolyó-csata

  1. A játék neve, címe: Hógolyó-csata
  2. A játék pedagógiai célja: A tanulók/résztvevők a tanórák közötti szünetben egy kicsit lazítsanak, kizökkenjenek az iskolai kötött munkából, vezessék le a feszültséget, energiát.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: papírgalacsinok, kék krepp-papír (de megteszi bármilyen jelölő eszköz is).
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre, a játékvezetéshez egy óra és egy síp jól jöhet.
  13. Az előkészítés feladatai: Berendezni (kiüríteni a helyszínt), kijelölni a pályát, meggyúrni a hógolyókat (papírgalacsinokat).
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden résztvevő gyúrjon 3 papírgalacsint/hógolyót.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék kezdete előtt két csapatra osztom a játékosokat. Mindenki húz egy kártyát, így kialakul egy piros és egy fekete csapapt.
  17. A játék menete, játékszabályok: Elmondom, hogy két ellenséges indián törzsről van szó akik egy folyó két partján élnek. A harc azért folyik, hogy kié legyen a folyó használati joga. Minden játékosnál van 3 hógolyó. A cél az, hogy a hógolyókat ellenséges területre juttassuk. A folyóba eső hógolyók elolvadnak, azokat nem lehet felvenni. Aki véletlenül a folyóba lép, az elsüllyed, így a játék további részében -bár a csatatéren marad- nem érhet hógolyóhoz. A játékidő (kb 2 perc) elteltével minden térfélen megszámoljuk a hógolyókat. Az a csapat nyer, amelyik oldalán a legkevesebb hógolyó található.
  18. A játék lezárása: Megszámoljuk minden oldalon a hógolyókat, és kihirdetem a győztes csapatot. Visszavágót is lehet játszani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Győztes hirdetése (A vesztes csapat indiánüvöltéssel köszöntheti a győzteseket)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék fokozható, ha különböző színű hógolyókat gyúrunk, amelyek a végső számolásnál duplán számítanak (Pl. világosbarna papírból készíthetünk sáros hógolyókat). Vagy egy piros színű papírból tűzgolyót gyúrunk, és a végén az a csapat nyer akinél nincs ott a tűzgolyó.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni az időt, és hogy ki lép a folyóba.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Adrienn