JÁTÉKRA FEL!

Tömöri Lászlóné: KI VAN A TAKARÓ ALATT?

  1. A játék neve, címe: KI VAN A TAKARÓ ALATT?
  2. A játék pedagógiai célja: : A résztvevők megtanulják társaik nevét, jelét, memória, figyelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyermekek figyelmét arra, hogy figyeljenek egymásra és saját biztonságukra a játék folyamán
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Takaró
  12. Technikai igény: A játékhoz szükséges szőnyeg szabaddá tétele.
  13. Az előkészítés feladatai: A szőnyeg szabaddá tétele, takaró előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékokat a gyerekek elrakhatják a játéktérről.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : A gyerekek bemutatkoznak egymásnak, ha már ismerik egymást, akkor nézzenek körül, kik vesznek részt a játékban.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben ülnek a szőnyegen. Kiválasztunk egy gyereket a játékosok közül, aki alaposan megfigyeli a játékban részt vevő gyerekeket. Ezt követően ő elmegy a játéktérről, és a körnek hátat fordít, becsukja a szemét. A körben ülő gyerekek közül kiválasztok valakit, aki a kör közepén leguggol. Letakarjuk a takaróval, és visszahívjuk az elküldött játékost az előzőleg megtanult mondókánkkal: "Egy erdőben jártunk, keltünk, egy gyereket elvesztettünk, gyere ….. , mondd meg nekünk, ki az aki nincs itt velünk!" A játékosnak ki kell találnia, hogy ki lehet a takaró alatt! Aki a takaró alatt volt, ő lesz a következő játékos.
  18. A játék lezárása: A gyermekek igényeinek megfelelően, játékkedvüket figyelembe véve addig játszható a játék, míg mindenki sorra kerül.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékban résztvevő gyerekeket, biztatom őket a játék kipróbálására.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a gyerekek már ismerik egymást, akkor a takaró alatt lévő gyermek óvodai jelét kell mondania a játékosnak. Ha nem tudja kitalálni, ki lehet a takaró alatt, akkor megkérjük, hogy adjon egy hangot, pl: csip-csip, vagy mondja meg mi a jele.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosan ismertetem a játék szabályait. Figyelek arra, hogy mindenki sorra kerüljön a játék során, ha valaki nem szeretne takaró alá bújni, de részt szeretne venni a játékban, a takaró mögé bújtatom, amit két gyerek fog két oldalról.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Tömöri Lászlóné