JÁTÉKRA FEL!

Tolnainé Bakos Éva: „Puff”

  1. A játék neve, címe: „Puff”
  2. A játék pedagógiai célja: Energetizálás, a környezetismeret kompetencia és a figyelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékra kijelölt hely akadálymentesítése.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Esetleg állatos képek.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér kiválasztása és akadálymentesítése a baleset megelőzés céljából.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Állatos képeket gyűjthetnek a gyerekek pl. emlősökről, madarakról, rovarokról, hüllőkről stb.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma egy szafari kirándulásra megyünk, ahol sokféle állatra lehet majd vadászi. A vadászok közül a trófeát az szerezheti meg, aki a leghamarabb megmondja, hogy az adott állat melyik osztályba tartozik. Aki a játék során végig a leggyorsabbnak bizonyul és mindenkit legyőz, az a játék végén átveheti a legjobb vadásznak járó aranyérmet.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egy olyan nagy kört alakítanak ki, hogy mindenki kényelmesen elférjen. A játékvezető a kör közepén áll, mond egy állatnevet, s rámutat valakire. Neki le kell guggolnia és a mellette álló játékosoknak pedig a guggoló játékosra mutatva, minél gyorsabban meg kell majd mondaniuk, hogy az állatok melyik osztályába tartozik az az állat amelyiknek a nevét hallották, majd lezárásként azt kell mondania, hogy „PUFF” ot. Aki később válaszol vagy rosszat mond vagy nem azt teszi amit kellene, kiesik. Kb. 1-3 győztesig is játszhatjuk a játékot. A kiesők a helyükön maradnak és törökülésben ülve várják meg a játék végét.
  18. A játék lezárása: Megtapsoljuk a legügyesebb vadászunkat. A játékvezető pedig átadja neki a legjobb vadásznak járó kitüntetést.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, hogy ki milyen tapasztalatot szerzett a játék során, miben tudna legközelebb fejlődni és hogyan.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – matematika:számolási rutin fejlesztéséhez /alapműveletek gyakorlása/ -idegen nyelv: a szavak begyakorlásához -magyar: pl. szófajok gyakorlása -környezetismeret: földrajzi nevek gyakorlása pl. ország vagy város
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos a differenciálás. A gyengébb tanulóknak könnyebb feladatokat adok pl. számolásnál. A gátlásosabb gyerekeket csak pl. később hozom versenyhelyzetbe,hogy legyen ideje megérteni a feladatot és fel tudjon oldódni stb.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ez a játék alkalmas arra, hogy játszva tanulhassák meg a gyerekek a különböző tantárgyak tananyagait és elmélyíthessék a tudásukat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Tolnainé Bakos Éva