JÁTÉKRA FEL!

Tollárné Horváth Mária: „Mókushajsza”

  1. A játék neve, címe: „Mókushajsza”
  2. A játék pedagógiai célja: szabálytudat alakítása, figyelem fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Futáskor, helycserekor figyeljenek saját és egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: hullahopp karikák
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játszók számánál kettővel kevesebb hullahopp karika elhelyezése vagy kör rajzolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekekkel közösen is elhelyezhetők a karikák.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a kerettörténetet. Ismertetem a szabályokat. „A mókus télire eleséget gyűjt magának, ilyenkor a fák alatt, a földön is keresgél. Ám figyelmesnek kell lennie, nehogy egy éhes borz arra tévedjen, és a mókuska váljon eleséggé! Ha elég gyors, akkor felmenekülhet egy fára."
  17. A játék menete, játékszabályok: A játéktéren elhelyezett karikák (vagy rajzolt körök) lesznek az odvas fák, a búvóhelyek a gyerekek, vagyis a mókusok számára. A karikákon kívül áll két gyerek: az egyik mókus, akinek nem jutott búvóhely, a másik pedig a borz. Jelre a borz elkezdi kergetni a mókust, aki bemenekül az egyik odúba. Egy odúban azonban csak egy mókus lehet, ezért az addig benne lévő mókusnak ki kell szaladnia, és új búvóhelyet kell keresnie. Ha a borz megfogja a mókust, szerepet cserélnek. Ha a borznak sokáig nem sikerül mókust fognia, más játékost válasszunk a helyére!
  18. A játék lezárása: Ha adott idő áll rendelkezésre, akkor annak lejártakor van vége a játéknak. (Pl. egy szünet ideje vagy előre megállapodunk a játékidő terjedelmében) A játéknak akkor is véget vetek, ha elfáradnak a gyerekek vagy látom, hogy elunták.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék befejeztével megdicsérem a játékosokat. Megbeszéljük, hogy kiknek tetszett a játék, illetve kik nem játszanák legközelebb szívesen. Miért? Tárják olyan szélesre a két karjukat, amennyire jól érezték magukat! Melyik szerepben érezték jobban magukat?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – a karikák közötti távolság növelése, ha nagy terület áll a rendelkezésre – fiú csak lányhoz menekülhet, lány pedig fiúhoz Játszható együtt a Ki a házból mókusok! c. játékkal, mert a karikákra ugyanúgy szükség van, a szeplők abban is mókusok. A különbség, hogy ott mindenki egyszerre mozgásban van.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyerekek gyakran elrúgják a karikákat, ezeket vissza kell helyezni. Folyamatosan figyelni kell a gyerekek fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: A kisgyerekeknek általában tetszenek az ilyen játékok. A biztonságban lévők jelentkeznek, hogy a helyükre lépjen be a menekülő játékos.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tollárné Horváth Mária