JÁTÉKRA FEL!

Tokainé Nagy Henrietta: A sánta róka

  1. A játék neve, címe: A sánta róka
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők csoporttudatának formálása, a segítségnyújtás fontossága, továbbá mozgás koordináció, egyensúly
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A terület fától mentes hely legyen, továbbá be kell határolni, a megengedett terület használatot, és felhívni a figyelmüket arra, hogy menekülés közben figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Egy bot, vagy kréta, ha csak beton pálya áll rendelkezésünkre
  12. Technikai igény: Semmilyen technikai igénye nincs a játéknak, kivéve a földre rajzolt kört vagy köröket.
  13. Az előkészítés feladatai: Meg kell rajzolni a kört egy 5-6 méteres, és e köré egy nagyobb 8 m kört.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs szükség rá.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok körbe állnak, előre tartják az öklüket, és kiszámoljuk a sánta rókát, a többi gyerek lesz a nyuszi. Ismertetjük a szabályokat és a játék menetét. Megtanítjuk azt a mondatot, amivel a rókát kell hívni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A sánta róka beáll a belső kör közepébe, a nyuszik pedig ráállnak a belső kör vonalára. – Csúfolódva hívják a rókát: „ Sánta róka, gyere ki, jobb dolgod lesz ideki!” – A sánta róka odaszalad hozzájuk, s igyekszik elfogni a nyulakat – A nyulak a két kör által határolt területen guggolva, békaügetésben, négykézláb menekülhetnek. – A róka ugyanezen a területen már csak fél lábon ugrálhat. – Amelyik nyulat megérintette, azt beviszi a körbe, aki ott guggol tovább. – A nyulak újra csúfolva hívják a rókát. – Ha két nyúl megfogja egymás kezét, és párban ugrálnak, nem lehet őket megfogni. – Hozzá tettem azt a szabályt még, hogy ugyanaz a kisgyerek nem lehet a párja egymásnak.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, vagyis addig játsszuk, amíg a róka el nem fog minden nyulat. ezután új rókát lehet választani. Vagy lezárhatjuk úgy is, hogy amikor már csak egy nyuszi van, akkor meg van a győztes, és egyben az újabb róka is.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a résztvevőket, megkérdezem, hogy érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az eredeti játékban a terület nincs lekorlátozva, de én fontosnak tartottam, hogy ezt megtegyem, mert elég nagy udvar állt rendelkezésünkre.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tokainé Nagy Henrietta