JÁTÉKRA FEL!

Tóbi Etelka: Hawaii, repülő, pirítós, elefánt stb..

  1. A játék neve, címe: Hawaii, repülő, pirítós, elefánt stb..
  2. A játék pedagógiai célja: kreativitás, önbizalom, humor, önkifejező képesség, fantázia, koordinációs készség, koncentrációs készség, együttműködő készség, figyelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívom az elegendő tér biztosítására. Álljanak egymástól kissé távolabb, hogy a feladat végzéskor meg ne üssék egymást.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: A játékhoz nincs szükség semmilyen kellékre.
  12. Technikai igény: A játék során nincs szükség semmilyen technikai kellékre. csupán szabad térre.
  13. Az előkészítés feladatai: A tér kialakítása, szabad tér és elegendő terület biztosítása a mozgásos tevékenység végzéséhez. Ha a játék zárt térben zajlik, akkor a szoba szellőztetése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Jól látható és olvasható nagy betűkkel vagy jelekkel ellátott névtábla elhelyezése a játékosok testén.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok üdvözlése, ismerkedés, rövid bemutatkozás. Választhatnak beceneveket, jellemző jegyek alapján választott hívó neveket is.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék elindítása, játékszabályok ismertetése: – A játékosok álljanak nagy körbe úgy, hogy jól lássák és hallják egymást és a játékvezetőt. – A játék vezetője a kör közepén helyezkedik el. – A játék vezetője elmondja a játék szabályait a játékosoknak: – Elutazunk fantázia országba egy repülőgépen! Bárhová, bármivel elmehetünk, bármivé átalakulhatunk, amivé csak akarunk! A játék neve: Hawaii, pirítós, elefánt, repülő stb… A játék vezetője rámutat a körben egy játékosra és azt mondja pl.: Elefánt: Akire rámutatok, annak karjával elefánt ormányt kell formálnia, a 2 mellette lévőnek elefánt füleket. Hawaii: Akire rámutatok, annak hawaii pálmafát kell mutatnia a testével, a 2 mellette lévőnek hawaii lányokat utánzó táncos mozdulatokat kell tennie. Pirítós: Akire rámutatok, az ugráljon egy helyben, mint a pirítós kenyér, amikor kiugrik a kenyérpirítóból, a 2 mellette lévő ölelje körül az ugrálót, pirító gépet formálva a karjaival. Repülő: Akire rámutatok, az a kezeivel formáljon pilóta szemüveget a szemei elé, a 2 mellette álló mutasson a karjával repülőgép szárnyakat. Fontos, hogy akire rámutatok, az azonnal végezze el feladatát, a mellette lévőkkel együtt, aki nem figyel, nem jó mozdulatot utánoz vagy késik, az a kör közepére guggol…tojáskának. Kezdődhet a játék, a játékvezető rámutat az első játékosra és megmondja, hogy milyen formát kér a játékostól. Ha a játékosok közül jelentkezik valaki, aki szeretne valamilyen mozdulatot kérni megteheti, de a játék vezetőnek ügyelnie kell arra, hogy minden játékos szerepelhessen. Tovább fejleszthető a játék azzal, hogy a játékosok maguk is javasolhatnak új kifejezéseket, mozdulatokat, de ügyelni kell arra, hogy a csoport életkorának és memóriájának megfelelő mennyiségű kifejezéssel folyjék a játék. Bátran alapozhatunk a játékosok fantáziájára, önkifejező képességére, együttműködő képességére, humorára.
  18. A játék lezárása: A játék során kevésbé koncentrálókat, akik tojáskák és a kör közepén ülnek a játék végén kiválthatják magukat. A kiváltás módja legyen humoros, érdekes, többi társuk által javasolt feladat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék lezárásaként megköszönöm az együtt működést, megdicsérem őket, megkérdezem jól érezték-e magukat és javaslom, hogy máshol is mutassák meg azt, amit tanultak, játszanak bárhol, bárkivel, akivel csak kedvük van, mert játszani jó!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék variációs lehetőségei végtelenek, a játékosok fantáziájának, kreativitásának, ötleteinek tára kimeríthetetlen. Célszerű felhasználni, kipróbálni az új ötleteket, színesítve a játékot, erősítve a játékosok önbizalmát, alkotó, kezdeményező kedvét.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok tiszta érthető és világos ismertetése. A mozdulat sorok pontosítása, ha szükséges bemutatása, tájékozódni arról, hogy mindenki érti-e a feladatot. A játék során ügyelni a fegyelemre és a balesetmentes végrehajtásra. A játékosok ötleteinek bevonásával és kipróbálásával izgalmasabbá, mozgalmasabbá, intenzívebbé tehetjük a játékot, de a játékvezetőnek ügyelnie kell arra, hogy érzik magukat a játékosok, és hogy végig kézben tudja tartani a játék irányítását.
  22. Egyéb/megjegyzés: Azért esett a választásom erre a játékra, mert bárhol, bármikor játszható, nem igényel különösebb eszköz tárat, különleges feltételeket, több korosztállyal játszható, változatos, humoros, ötletekkel teli, és nagyon szeretem a játékosok arcán látni a játék boldogságát, örömét! Mert játszani jóóóóóó!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Tóbi Etelka