JÁTÉKRA FEL!

Timárné Schreiner Györgyi Erika: Boszorkányos „tollba-futás”

  1. A játék neve, címe: Boszorkányos „tollba-futás”
  2. A játék pedagógiai célja: Kooperációs készség fejlesztése, helyesírás fejlesztése, memóriakészség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a tanteremben lévő padok és székek átrendezése úgy, hogy minden csoportoknak megfelelő létszámú szék legyen biztosítva (4-4 darab) és a tanári asztalhoz való jutás akadálymentes legyen
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kártyácskák a csoportalakításhoz 1-1 boríték a feldarabolt mesék összekevert mondataival csoportonként 1 üres lap, amire ír a csoport
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: a csoportalakításhoz szükséges kis kártyák nyomtatása a mese lefénymásolása és feldarabolása, borítékba rakása a tanterem berendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: (Amikor a gyerekek belépnek a terembe, még mielőtt leülnének): „Az iskola gonosz boszorkánya elvarázsolta ezt a tantermet. A varázslattól úgy szabadíthatjátok meg az iskolát, ha teljesítitek a boszorkány kéréseit. Először is: mindenki húzzon a borítékból egy kártyát! „ „Akik a boszorkány seprűjét húzták, álljanak ahhoz az asztalhoz, ahol a jelükkel ellátott fehér papír van az asztal közepén! És azok, akik a boszorkánysüveget húzták, álljanak a másikhoz, ahol a süveg látható a lapon.“ „Minden csapat 5 főből áll, de csak négy szék van. Négy fő üljön le a székre, Ezek a székek el vannak varázsolva, sajnos ragadósak. Csak akkor szabadul meg a következő csapattárs az átok alól, ha az álló játékos teljesíti a feladatát!“ „Az állva maradó csapattag, menjen oda a tanári asztalhoz, válasszon egy borítékot, de még ne nyissa ki! A borítékban 5 mondat van. A kezdő játékos feladata egy mondatot elolvasni, megjegyezni, majd visszaszaladni a csapattársaihoz és lediktálni nekik a mondatot. Ha sikerült leírni a teljes mondatot, akkor felszabadíthat egy másik csapattársat az átok alól, így már a második csapattag futhat ki a tanári asztalhoz a következő mondatért. A játék addig tart, amíg mind az öt mondatot a csapat le nem írta, és a helyes, logikus sorrendbe nem tette azokat. Csak így szabadulhatunk meg a gonosz varázslattól.!“
  18. A játék lezárása: A leírt mese ellenőrzése az előre kinyomtatott lap alapján (saját maguk javítják)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Pontozás: a mondatok helyes sorrendjéért – max. 5 pont miden helyesen leírt szó – 1 pont
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék végén a gyerekek reflexióinak összegyűjtése, összpontosítani a csoportmunka hatékonyságára való önértékelésükre
  22. Egyéb/megjegyzés: idegen nyelvi órán használható játék a csoportok kialakításánál lényeges, hogy a csoport létszáma öttel osztható legyen
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Timárné Schreiner Györgyi Erika