JÁTÉKRA FEL!

Tibolyné Hajdú Aliz: Színcápa

  1. A játék neve, címe: Színcápa
  2. A játék pedagógiai célja: Közösség formálás, motiválás órára, kommunikáció és figyelem fejlesztés. Szókincs fejlesztés.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Balesetveszély kockázata alacsony. Figyelni egymásra. Csúszásveszélyre felhívni figyelmet.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Gyerekeken lévő ruhák.
  12. Technikai igény: Egy egyenes vonal, akár zsinórból is.
  13. Az előkészítés feladatai: Pár perc, amíg ismertetem a szabályt
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Jelentkezés alapján osztályközösségből, illetve húzás alapján véletlen kiválasztás.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egymás köszöntése, rövid bemutatkozás.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mondj el társadról két ruhadarabot minél gyorsabban, minél ügyesebben. A másikat nem érintheted meg, vonalat (amit most én alkotok) nem lépheted át. Az osztályból kiválasztok 5-5 gyereket találomra, vagy húzás útján. Csinálunk 2 csapatot 5-5 gyerekből, akik egymásnak háttal állnak. A játékvezető középen áll tőlük egyenlő távolságra. Kimondja 1-1 tanuló nevét a két csapatból. Ők villámgyorsan megfordulnak a játékvezető által meghatározott vonalhoz futnak. Amelyik előbb mond két ruhát a másikról (milyen színű, mintájú) az a csapat bővül az ellenfél csapatával egy fővel. Az a csapat vesz, amelyik előbb elfogy. Mivel nyelvtanár vagyok ez variálható németül, amellyel még izgalmasabb a játék.
  18. A játék lezárása: Miután egyik csapat elfogyott, a másik csapat nyert nagy tapssal jutalmazzuk őket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Amelyik csapat nyer piros ponttal jutalmazom. Nálam 25 piros egy naplós 5-ös.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egymásról idegen nyelven beszélni. Nem csak 2 dolgot mondani, hanem 3-at, 4 et…..stb. Nem a tanulók nevét mondva indítom a játékot, hanem két segítőt kiválasztok, akik megérintenek 2 tanulót és indul a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Gyerekeket irányítani, értékelni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tibolyné Hajdú Aliz