JÁTÉKRA FEL!

Terjékiné Béres Beáta: Ki oszthatja szét az ajándékot?

  1. A játék neve, címe: Ki oszthatja szét az ajándékot?
  2. A játék pedagógiai célja: Mivel igen jól működő, összeszokott csoportról van szó, a játék elsődleges célja a szórakoztatás, lazítás, a közös játék.Ezen kívül a hallásérzékelés, az olvasás és a jobb-bal irányok gyakorlása is előtérbe kerül.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A teremrendezésnél érdemes vigyázni a székek balesetmentes elhelyezésére. Más veszély nincs.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: – egy kis dobozka az ajándéknak ( én sajtos dobozba cukorkákat tettem) – csomagolópapír (én krepp papírt használtam) – kis papírdarabok az utasításoknak, cellux – színes szalagok
  12. Technikai igény: Szerintem állva is játszható, de ajánlatos minden játékosnak egy szék, amire leülhet. Továbbá kell egy olyan technikai eszköz, amivel a zenét le tudjuk játszani.
  13. Az előkészítés feladatai: A dobozka becsomagolása több rétegbe, utasítások rárögzítése a rétegekre. Helyszín (tanterem) berendezése, székek körbe rakása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevőket a termerendezésbe lehet bevonni, mindenki hozza a saját székét és berakja a körbe.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elhelyezkedünk, majd rövid barkochba játékkal kitalálják a gyerekek, hogy melyik zenét fogják hallani a játék során. Szerintem érdemes valami fülbemászó, viszonylag új, de jól ismert slágert választani, mert játék közben a zenehallgatást külön élvezhetik a résztvevők, annyira, hogy még mozognak is rá, akár ülve is.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy kis ajándékot becsomagolok több réteg csomagolópapírba, szalaggal átkötöm, hogy dekoratív is legyen. A játék kezdetén a játékosok körbe ülnek, egyiknél a csomag. Amikor a zene elindul, a játékosok meghatározott irányba elkezdik egymásnak adogatni a csomagot. Amikor a zene elhallgat, a csomagot éppen kézben tartó játékos elolvassa a papíron lévő utasítást. Ha végre hajtotta, lebonthat egy csomagolópapír-réteget. (Utasítások pl. : Add oda a csomagot a tőled jobbra ülőnek, bontsa ki ő; vagy Add oda annak csomagot, aki első a névsorban; vagy: Add ide kérlek az olvasókönyvedet, majd bontsd ki a csomagot stb.) Egy-egy réteg lebontása után a zene újra indul, a csomag halad tovább mindaddig, amíg az utolsó réteget le nem bontja róla egy játékos. A játéknak nincs nyertese, sem vesztese, hiszen az ajándék (pl. cukorka) szétosztásra kerül, így senki nem lehet csalódott.
  18. A játék lezárása: A cukorka szétosztása, majd a zálogba adott tárgyak kiváltása nem sértő és megalázó feladatokkal ( pl.: Rajzolj a táblára egy tavaszi virágot!; vagy, Öleld meg a balra melletted ülőt! stb.).
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az ajándék szétosztása, nálam példásul kérték a gyerekek, hogy közben meghallgathassák a zenét még- egyszer. Megbeszéljük, hogyan érezték magukat a játék során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Arra is ki lehet találni valamit, hogy ki legyen a kezdő játékos, aki elkezdi a csomagot adogatni (pl.? az legyen, aki a legrövidebb hajú stb.). Lehet úgy is játszani, hogy csak zálogokat kérünk a játékosoktól.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Arra érdemes figyelni, hogy a zenét úgy állítsuk le, hogy a csomag lehetőleg mindig más játékos kezében le- gyen a zene megszakításakor. Lehetőleg sok réteg legyen az ajándékon (én 10-be csomagoltam), így sokan bontogathattak.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek élvezték a játékot, a jó zenét, kérték, hogy játsszuk máskor is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Terjékiné Béres Beáta